Page 3 of 41 FirstFirst 123456713 ... LastLast
Results 21 to 30 of 401
Like Tree49Likes

Thread: Swedes?

Full Member ECF Veteran

jag kör alltid med direct drip nu. även när jag är ute.
    har en liten flaska med mig jämt.
    Jag har faktiskt plockat bort både veken och bryggan på en av mina atomizers. smaken blir asnice.
    Du rengör självklart inte batteriet Men atomizern, hmm. jag har rengjort mina en gång. hatade det.
    Har pratat med lite olika folk, en av dom säger att han aldrig rengör sina attys, bara blåser ut dom.

ETT batteri bara? Hur klarar du dig?
    angående smaker så har jag inte testat rätt smaker, fick ett paket från folk här på forumet, men det var fan inge bra.
    Så om vi nånsin träffas så kan du få smaka av mig.
    Min bästa kompis som också bor i Uppsala har börjat använda en eGo nu.

Du behöver inte ursäkta dig för frågorna, jag älskar vaping så jag älskar därmed att svara på frågor om det.
    Härligt att höra att du inte rökt en enda cigg. Det har inte jag heller, bara testat att ta ett bloss från pojkvännen. det smakade sjukt äckligt!

Member

Hej!

Forlåt, men ja ska fråga på engeska om det passar.

What's the legal situation with nicotine e-liq in Sweden at the moment? While there are drugs in the country (not a major problem though) Finnish customs drops everything and does nothing but checks post for nicotine e-liquid.

Sweden has always been more liberal. Can I buy e-liquid from a shelf in Sweden?

Or should I just order it to any of my friends in Sweden and then just pick it up personally?

Is it ok to order from China (Dekang sent me their certificates - looks just fine) or EU only?

Member

Quote Originally Posted by im awesome View Post
    jag kör alltid med direct drip nu.
    I might got my Swedish too rusty, but if I understood you correctly, you drip while driving?

Got a special device to drip the right amount without taking both hands from the wheel? I'm thinking of such device myself, but so far I have to stop if I need to drip.

Full Member ECF Veteran

Quote Originally Posted by luka View Post
    Hej!

Forlåt, men ja ska fråga på engeska om det passar.

What's the legal situation with nicotine e-liq in Sweden at the moment? While there are drugs in the country (not a major problem though) Finnish customs drops everything and does nothing but checks post for nicotine e-liquid.

Sweden has always been more liberal. Can I buy e-liquid from a shelf in Sweden?

Or should I just order it to any of my friends in Sweden and then just pick it up personally?

Is it ok to order from China (Dekang sent me their certificates - looks just fine) or EU only?

I've gotten 150ml of juice in without a problem.
    Also there is nowhere you can buy e-liquid in sweden, atleast not that I know of ):
    The juice i bought was from China so it seems to be ok.

And yes your swedish is rusty, "jag kör alltid med direct drip" means that i always use dripping,. not that i drive while dripping
    But I see how you got it wrong.
    polispi likes this.

Member

Ännu en till svensk på forumet :P

Full Member ECF Veteran

Quote Originally Posted by Chuvia View Post
    Ännu en till svensk på forumet :P
    Mmmmmmm chuvia <3

Member

Wania fancy pants <3

Senior Member ECF Veteran

jag är från svergie med :P fast jag är tysk. Bo bara här.
    Bygga alla mina greje själv. bäst o billigast :P

mvh
    Jens
    Last edited by Jensb; 11-16-2010 at 07:04 AM.
    gelimut likes this.

Full Member

Tjena en Svensk till här

Blev länkad till denna tråd, då det passar mig.

Ja jag har ju kollat ett bra tag, snarare 1 år nu men av ekonomiska skäl har jag inte köpt än, men har tänkt att köpa par månader efter jul.

Det jag är ute efter verkar vara en Prodigy V3, den verkar kraftigast, ger mest volt och batteritid.

Det jag undrar är följande:

Billig sida med smaksatt vätska (översätter direkt ifrån engelskan :P), har hittat på cloud9vaping.co.uk 10$ - 30ml

vet dock inte om dem är bra, och om där kanske finns andra sidor att beställa ifrån som är billiga och bra, gärna rabatt om du köper mycket mer, tänkt handla in för 1 år.

Angående volten, vad är där för skillnad, är det styrkan? 3.7v vs 6v, och vet någon vad batteritiden är på en prodigy v3 3.7 och 6 volt.

vad kommer behöva bytas ut? slitdelar osv, så man vet vad man behöver köpa in mer av, och ungefär hur länge varar dessa delar.

ja jag är ny till det, så all sorts hjälp tas imott.

Moved On

Ännu en svensk, från Lund. Har inte köpt något än (hörde först talas om e-cigg för två dagar sen, men har frenetiskt sökt mer kunskap sen dess).

Page 3 of 41 FirstFirst 123456713 ... LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks