Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11
Like Tree1Likes

Thread: Hints for our English speaking friends

Member
    Dutch Forum Moderator

Question Hints for our English speaking friends

To all you English speakers, this board is intended to be used in Dutch language. Now, we know, most English speakers don't even know a single word of Dutch, but there is a possibility to join this board without knowing anything about the language.

You can use an online translator, like Google Translate. Still, you must know that de translated text is not quite grammar exact, but it is readable enough for simple messages. For the replies, it is possible to translate (also with Google) the complete page to English, so our posts are quite well readable for English speakers.

So, learn Dutch or use an online translator
    Thank you.

How can we make this work?

http://http://translate.google.com/#

Reply: (choose English to Dutch)
    use this link (or if you wish an alternative translator link) to translate your premade post. Copy the text into the Google translator field. Put the google translator engine on, and copy the translated text in your replyfield of the thread you wish to reply on.

Read: (Choose Dutch to English)
    copy the weblink of the thread stated in the adresfield of your browser. past this link into the google translator field and put Google at work. Now you can read the Dutch posts in English

Karlo
    Last edited by Karlo; 07-10-2010 at 01:18 PM.

Senior Member ECF Veteran

Dat is behoorlijk wilde mijn vriend... Dit is zo cool

het Engels vertaalt een beetje grappig, im zeker dat het Nederlands is ook een beetje af ... veel liefde van een voormalige Nederlandse kolonie, Nieuw Amsterdam (NYC)
    Last edited by VapoMonkey; 07-10-2010 at 01:51 PM.
    bask likes this.

Super Member Verified Member
    ECF Veteran
    emberl's Avatar

Sommige woorden worden heel gek vertaald, dat is heel grappig.
    Lachen hoor!

Vapomonkey, leuk dat je dit hebt geprobeerd.

Member
    Dutch Forum Moderator

Ach.. als hulpmiddel voldoet het voor eenvoudige berichten. Voor ingewikkelde essay's wordt het een ander verhaal

Goed geprobeerd Vapomonkey!

Ultra Member Verified Member
    ECF Veteran
    sanfordf's Avatar

De vertalers zijn niet perfect, maar zoals Karlo zegt, het grootste deel van de betekenis van de vertaling is bekend. Ik gebruik de Bing vertaler en ik kan begrijpen dat de meeste van de detachering.
    Last edited by sanfordf; 07-11-2010 at 04:53 AM.
    Gear: EGOs, Go-Gos, Indulgences, E-Power, Lava Tube, GGTB & ELIPS Mix. Thanks to: ECF, MadVapes, Totally Wicked, Nhaler, Vapor Kings, GreenHouseOne, EastMall, Healthcabin, GotVapes, LorAnns & XtremeVaping.

Full Member

Hallo daar, ik kom uit Hong Kong, ging ik naar Amsterdam en Den Haag voor het werk vorig jaar twee keer. Mooie plaats en aardige mensen. Het is mijn favoriete onderdeel in Europa!

Member
    Dutch Forum Moderator

Quote Originally Posted by sanfordf View Post
    De vertalers zijn niet perfect, maar zoals Karlo zegt, het grootste deel van de betekenis van de vertaling is bekend. Ik gebruik de Bing vertaler en ik kan begrijpen dat de meeste van de detachering.
    Nu, Dat heb ik dus met deze vertaling ook. Niet geheel goed vertaalt, maar ik begrijp wat je schrijft. Dus.. ik vind het prima als Niet Nederlandse schrijvers zich behelpen met zo een vertaalprogramma.

Wat echter niet te vertalen is, is onze manier van tegen dingen aan kijken. In tegenstelling tot heel wat andere nationaliteiten zijn we een volkje van tolerantie en vrijheid. Iets waar anderen wel eens aan moeten wennen.

Super Member ECF Veteran

I'll just use my vrouwtje to translate! :-)
    Doei!

Ultra Member Verified Member
    ECF Veteran
    PlanetScribbles's Avatar

Zou het makkelijker zijn als alle Nederlanders geleerd om Engels te spreken? Ours is een betere taal

Check out all of my latest tweets http://twitter.com/Scribbles123

Member
    Dutch Forum Moderator

Quote Originally Posted by PlanetScribbles View Post
    Zou het makkelijker zijn als alle Nederlanders geleerd om Engels te spreken? Ours is een betere taal
    Waarom is dat dan zo, dat "beter" ?

Page 1 of 2 12 LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks