• This forum has been archived

    If you'd like to post a thread, post it here instead!

    View Forum
Status
Not open for further replies.

Sepharius

Full Member
Oct 3, 2010
21
0
Sweden
Först och främst så är jag inte singel, så att du inte får några förhoppningar.. ;)
Haha, nä, men jag är ny här och börjar forska rätt mycket angående elektroniska cigaretter, tror det skulle hjälpa mig enormt. Beställde en för 3 dagar sen, och hoppas att det inte dröjer länge till den är här, jag tror att det är samma som din, en eGO/tornado. Fungerar den bra, hur ofta får du fylla på nytt juice, etcetc?
 

im awesome

Senior Member
ECF Veteran
Sep 11, 2010
80
3
36
sweden
haha. jag är inte heller singel. :D
jag älskar min eGo. inte rökt en enda cigg sen jag fick den <3
Den fungerar verkligen toppen, och just så använder jag inte cartridges, jag droppar rakt ner i atomizern, tre droppar är väl ungefär som en cigarett.
Men använder man cartridges så fyller man på när man inte får nån smak längre.
Vad har du beställt för juice, och var beställde du din eGo?

Var i Sverige bor du och hur gammal är du?
 

Sepharius

Full Member
Oct 3, 2010
21
0
Sweden
Jag beställde den från Electronic Cigarette e-liquid / E Liquid from Totally Wicked med 10ml menthol juice, inklusive deras egna juice 30ml med citronsmak, 24mg nikotin. Hoppas att det var ett bra köp, tornado och eGO skall tydligen vara samma sak. Jag kommer nog använda cartridges, kan man rengöra dem eller måste man köpa nya hela tiden? Hur fungerar dripping, och hur ofta bör man göra det om man gör det istället? Hoppas jag kan sluta helt med cigaretter!

Just det ja, 20 år och bor i Stockholm. :)
 

im awesome

Senior Member
ECF Veteran
Sep 11, 2010
80
3
36
sweden
ah. totally wicked. Har jag hört rätt bra saker om.
Hur är deras menthol?
Du kan tvätta cartridges, men det behövs typ inte, bara fortsätt fylla på.
Dripping, då har du en driptip, eller som jag kör, en cartridge utan fyllning(fluffet inuti) och så droppar du typ 3 droppar rakt ner i atomizern. Kan inte riktigt säga hur länge det räcker, det beror på hur mycket du använder den.
Men man känner när smaken dör, då är det bara att droppa igen.
När jag anände cartridges brukade jag fylla mina cartridges och droppa typ 1 droppe rakt ner på atomizern så att den inte blir torr.
Man vill ju inte gärna att den ska gå sönder. :D

Chill att du bor så pass nära, synd att det är så dåligt med svenska vapers, annars hade det varit sjukt kul med nån slags vaper träff. :)
 

Tensu

Full Member
Sep 2, 2010
27
1
32
Sweden
@Markfm: Nope ^^ everybody is getting to know eachother.
@Awesome: Okej ^^ kanske får bli en sån då ^^ jag har 18 mg banan som smakar ganska gott.
Dock fick jag bara med 2 st cartomizers med mitt starter pack så röker vanliga cigg tills jag får mina nya :p
Ska lägga en stor beställning. eGo verkar ganska grym ^^
@Sepharius: Välkommen till gänget! :)
 

Sepharius

Full Member
Oct 3, 2010
21
0
Sweden
Hej igen! Har njutit av mina elektroniska tornado i 9 dagar nu :)
Så du bor i uppsala? Håller med om en vaperträff vore awesome! Jag brukar åka till uppsala en gång i månaden ;o
Men du, jag är fortfarande noob och har några frågor. Jag kör med cartridges om jag ska vara ute en längre period, men annars kör jag direct drip, tycker om smaken mycket bättre då. Jag har dock bara 1 atomizer och 1 battery, hur rengör man dessa på simplast sätt och hur ofta bör man göra det? Har ännu inte rengjort alls, och undrar om detta kommer paja min ecig? Mentholen är helt ljuvlig! Citronen däremot är ingen vidare.. rekommenderar verkligen inte. Men du, läste att du nämnde något angående veken, finns det några fördelar med dessa, och isåfall har du tagit bort veken? Vilka smaker rekommenderar du, och var köper du dem?

Ledsen för alla frågor, känner mig bara alldeles ny och exalterad. Inte rökt en enda cigg sen jag fått eciggen! :)
 
Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread