• This forum has been archived

    If you'd like to post a thread, post it here instead!

    View Forum
Status
Not open for further replies.
Hej. Ny här på forumet och rätt ny till hela vaporizer scenen. Jag undrar om några av er har tips om DIY och var man kan få tag på ingredienser till rimligt pris. Jag vet att Vegetabiliskt glycerol (99%) finns att köpa på apoteket och att Nikotinlösningar inte får säljas i Sverige (måste alltså importeras). Är import ens lagligt då det är klassat som receptbelagt läkemedel? Var får man tag på propylenglykol och aromer?

Sorry för alla frågor men hjälp skulle uppskattas av er som är mer erfarna :) Tack!
 

selig

Full Member
Jun 16, 2013
8
6
Sweden
www.selig.se
Just nu på semester i södra Tyskland -- and guess what: här ser man faktiskt folk på stan som vajpar (plus egna vajpaffärer i varje stad värt namnet) :thumbup:

banner.php
 

emilmagn

Full Member
Jul 15, 2013
9
0
Sweden
Hej! Ny svensk ångare här.
Undrar om det finns någon som testat att flyga utomlands (inom eu) med ca 120ml ejuice?
Skickade ett mail till transportstyrelsen och frågade om nikotin vätska. Fick ett kortfattat svar om att det klassas som farligt gods, tror dom missuppfattade grejen och trodde jag skulle fara med 100% nikotin vätska och inte 1.5%
Någon som har lite arlanda info?
 

emilmagn

Full Member
Jul 15, 2013
9
0
Sweden
Hej! Ny svensk ångare här.
Undrar om det finns någon som testat att flyga utomlands (inom eu) med ca 120ml ejuice?
Skickade ett mail till transportstyrelsen och frågade om nikotin vätska. Fick ett kortfattat svar om att det klassas som farligt gods, tror dom missuppfattade grejen och trodde jag skulle fara med 100% nikotin vätska och inte 1.5%
Någon som har lite arlanda info?
 
Tjena grabbar. Också ny här men vajpare sen 2 år tillbaka kanske.

Är det någon som är intresserad av kanske ett byte av:

1 bottle 30 ml 555 tobacco nic-level low (6 mg)
1 bottle 15 ml 555 Tobacco nic -evel low (6mg)

Märket är av Mount Baker och är ett USA producerad juice.
Jag är öppen för förslag och vill testa på nya e-juice.

Photo 2013-08-23 16 10 52.jpg
 
Last edited:

TheBamse

Full Member
Verified Member
Nov 16, 2013
28
20
Gothenburg, Sweden
Halloj!

Anders heter jag och bor i Göteborg. Jag är helt ny på detta forumet och även extremt grön inom hela området med vaping.
Jag har precis beställt mitt första kit (la en post om råd etc i noob-delen; http://www.e-cigarette-forum.com/forum/new-members-forum/493051-intro-thoughs-my-starting-kit.html) och sitter nu på nålar och är extremt otålig att få komma igång. :D

Vad tycker ni är bäst här inne när man är svensk och vill börja testa olika juicer, smaker, blandningar etc. Känner någon till någon fysisk affär i Göteborgsområdet som säljer juice?
Är det någon som kan tänka sig sälja några halvfulla flaskor de har ståendes och inte använder själva? :) (Är det ok att fråga sånt eller behöver man strikt hålla sig till köp/säljforumen?)
 

TheBamse

Full Member
Verified Member
Nov 16, 2013
28
20
Gothenburg, Sweden
LYF besöktes idag tillsammans med en kollega. Stort tack LYF!
Sällan har man träffat så trevliga människor som gav många råd och tips och trevliga tillrop. Jag gick därifrån med en Vamo v5 och en PT2 och en flarra RY44. Min första vape är avverkad!
Huga vad jag trodde att jag skulle klara en mix med resultatet runt 12mg juice, men tji fick jag. Då jag avverkat ungefär ett halvt pack fulcigg om dagen i runt 12 år trodde jag att det skulle vara ungefär samma i styrka, men den niko-kicken jag fick var en tag sedan jag upplevde sist. :D
Det blir helt enkelt att försöka lägga mig på runt 6mg nånstans.

Som det brukar låta runt julafton, "mot Sherwoodskogen" (smakjungeln ;P).
 

jaypee

Full Member
Apr 12, 2013
32
3
United States
Tjena gott folk.

Mitt namn är Jerry, och jag håller på att starta en e cig webbutik från malmö. Jag har flera års erfarenheter av ecig, då jag hållt på med detta i ett par år nu. Jag kom först kontakt med ecig/vaporizern i USA där jag studerat några år tillbaka.

Finns det något speciellt ni är ute efter som inte redan finns på marknaden? ex. Mech mods, andra juice brands etc?

Låt mig veta så ska jag försöka fixa fram det!

Vapelife
 

Zauyrio

Full Member
Verified Member
Feb 21, 2014
21
6
Sweden
Not sure if this is the right place to post this, or if it already exists. But I've just gotten active on this forum. Vill gärna hjälpa andra svenskar att byta/sälja/köpa e-cig från privatpersoner. Har du en smak som du avskyr, eller en mod som du inte längre andvänder, så tänkte jag att något liknande som detta: https://www.facebook.com/groups/1466081433609733/

Hoppas detta kan hjälpa andra!
 
Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread