• This forum has been archived

    If you'd like to post a thread, post it here instead!

    View Forum
Status
Not open for further replies.

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
njae... modified 306 internals.. Jag har 4st standard hybrider. En smakar skit, primade nog inte tillräckligt och två är mycket bra. Den fjärde ligger i reserv. Kraftigare och mycket smakrikare ånga. köpte 1.5ohm och de blir varmare än vanliga LR. Ska beställa 1.8 när han får sådanna. Bottomfeder modellen har ju slitsar nertill så att man inte dränker plus att man suger tillbaka vätskan som blev förmycket genom dom. Är lite spänd på om det skulle funka till Apexen men ingen har provat än.
Hmmm... jag köpte en "manbag" just på grund av att jag började vapa och två andra till gjorde det :lol:
 
Last edited:

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Kanske skulle klippa till på ett par och testa då :). Det är ju det värsta med att beställa från usa känns lite waste och beställa typ 5 attys bara.

Haha nej du "manbag" där går fan gränsen annars lär det ju sluta med att man drar runt ett mindre elverk på en liten vagn bakom sej med gasmask på sej :D
Va..! finns det...? var köper jag det elverket? :lol:

Det kostade $6 för frakten från COV när jag köpte Hybriderna. Helt ok tycker jag. Tog ca 1½ vecka.
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Samma sak här! Blir nästan sugen på en cigg när jag dricker. Då blandar jag sambons "Silver Aromatique" som är svingod men för stark smak för mig i vanliga fall med "Highland Mist" som är för trist för mig annars men påminner om rök på något sätt...det låter som ett väldigt konstigt recept men det funkar för mig :p Tycker även om att blanda "Vanilla Dream" med "Silver Vanacco" - det river också lite skönt i halsen.

Var beställer du dessa?
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Inget fel i att du gillar din 510 men jag tyckte det blev stor skillnad med en 3.7v och 1.5ohm atty. Synd att inte svenska sidor erbjuder lite mer än standard kit. Hade varit trevligt med olika SR, LR och HR attys och batterier :)
ENjuce har ju börjat att sälja Provari modden nu, den verkar mycket trevlig.
Tror nog inte egentligen att modellerna gör så stor skillnad som kombinationen av atty och batterier. Det handlar ju om antalet Watt juicen förångas med :laugh:
 

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Precis modellerna är ju bara olika utseende på batterihållare såvida de inte har möjlighet till 6 v med 2 st 3 volts batterier eller variabel som provarin vilken jag är sugen på men är liteför dyr faktiskt för min del.

Har provat 4 ENjuice vätskor men inte gillat nån inklusive deras silver highland mist och cafe tabac vilken många verkar gilla men får bara en stark parfym smak eller väldigt udda smaker :p
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Jag och mina vänner kör uteslutande med olika LR attys och de har hållit bra. De ska inte gå torra så fungerar det fint. Batteriet måste orka med dem också så du tänker på det. Nu vet jag inte vad du har för något batteri men vi kör på 17670, 1600mAh.
Provarin kostar lite mer men är säkert värd sina pengar. Jag har själv beställt en ny mod i helgen :laugh: Det blev en bottom feeder från vapage.com. Vmod som den heter kostade $60 med ecf rabbat. Den verkar väldigt trevlig. Batterier fick beställas från annat ställe. Dessa är lite klenare men funkar fint med LR attys.
 

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Du behöver ett 650 mAH batteri för LR så vanliga 510 batterier funkar inte. Kör uteslutande med LR 306 nuförtiden och de verkar hålla för alltid, inte haft sönder en enda förutom de som kom dåliga då såklart och den som jag har på nu har väl gått konstant i minst 3 veckor. Sen verkar ju alla ha olika tur med atomizers men att de skulle gå sönder lättare har jag aldrig märkt.
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Hej Kingstone. Klart du ska KÖPA... det är ju kul :) Sitter själv och väntar otåligt på min nya Vmod jag beställde förra helgen.
Vi är 15 stycken här nere som suger på elcigg och vi byter med varandra vid behov men de som man själv inte vill ha är så pass räliga att det kan du knappt ge till dina ovänner ens :lol:

Men helt klart bra ide om vi var några stycken. Känns inte som att man kan ge sig in i den leken med USA där det finns en tråd om på detta forumet.
Var i Sverige bor du om man får fråga?
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Jag bor lite längre ner än dig... i Höör, mitt i Skåne. Vmoden är en bottomfeeder från vapage dot com som är billigare än många andra boxmods som i dagsläget efter lite updateringar ska fungera super. De har även en nyutvecklad typ av 510 atty. Finns en tråd här där den diskuteras på http://www.e-cigarette-forum.com/forum/e-cigarette-video-reviews/195396-vmod.html
Det finns en rabbat kod så priset blir $60 om du skulle bli intresserad :)
 

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Med bottom feeder menar man att man har (oftast) en batteriåda med ett batteri och en flaska med vätska, trycker man på flaskan så kommer vätskan upp ur undersidan på atomizern vilket betyder att du inte behöver droppa från en flaska utan att du har allt i samma enhet.

Ett exempel är reo mini som jag har: Basilray Reviews: The Reo Grand from Reo's Mods! - YouTube (detta är en grand men det är exakt samma sak bara lite större)
 

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Vet inte varför men blivit grymt sugen på en cig-a-like på sistone :p. Läst och kollat en massa om volt som tydligen ska ha en rätt schysst ny version av kr808d cartomizer eller kr808d1 tror jag de kallade den. Vet inte varför men ser så smidigt ut att ha med sej, tar man 78mm batteriet har man ju ändå 320 mAH och tar man pccn så klarar man ju sej lugnt en dag eller 2 med. Sen så ser det ju kul ut med ett automatiskt batteri också såklart ;). Fast ska jag beställa den blir det nog manuellt, orka bränna batterier för att man spiller lite :).

Fan inte bra och sitta och kolla för mycket på allt nytt, rycker ju i köptarmen hela tiden :p.
 
Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread