• This forum has been archived

    If you'd like to post a thread, post it here instead!

    View Forum

Eerste indruk eGo T ovale!

Status
Not open for further replies.

Isa

Full Member
Mar 21, 2011
15
0
Netherlands
Gisteren heb van Cmalo de starterkit van de eGo T ovale ontvangen. (binnen 24 uur overigens, super!)

In eerste instantie was ik een beetje in de war, want toen ik de Ovales uitpakte zaten ze onder de kleverige troep. In mijn naiviteit dacht ik eerst dat ik een gebruikte had ontvangen. Dit blijkt dus testvloeistof te zijn vanuit de fabriek zodat hij niet uitdroogt, dus niets aan de hand.

Ik ben meteen de batterijen gaan opladen. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat hij de eerste keer 5 uur moet opladen, ik had echter al een groen lampje (dus dat hij opgeladen was) na een uur. Dit is mijn ervaring met beide batterijen die ik geleverd heb gekregen.
Iemand anders ook deze ervaring?

Ik vind het opvallend dat de Ovale helemaal niet groot en zwaar is. Hij ligt heel makkelijk in de hand.
Ik was in eerste instantie gaan zoeken naar een goed lijkend alternatief. Ik kwam uit bij producten die op een sigaret lijken, maar door alle reviews te lezen en advies te vragen ben ik uitgekomen op een product dat door ervaren vapers als positief wordt ervaren, de eGo T Ovale.

(Gelukkig zijn er fora waar je heel veel info kunt vinden, want anders is het niet te doen.
Nogmaals bedankt allen die hieraan bijdragen!)

In elk geval gisteravond begonnen met vapen en nu al de hele ochtend als ik er behoefte aan heb.

Ik ben een eerste vaper, nog nooit iets anders gebruikt, dus daarom voor andere nieuwkomers wat eerste indrukken.

Het ontwerp is best mooi. Ik vind het zelf wel fijn dat hij niet op een sigaret lijkt, dit om verwarring te voorkomen, maar ook omdat vapen echt iets heel anders is. Ik neem nu een trekje als ik daar behoefte aan heb, kan hem rustig op tafel leggen zonder dat ik me moet zorgen maken om troep, brand enzv. Ideaal!

Het is wel lang trekken aan de Ovale om echt een goede gier en damp te krijgen, maar dat maakt de beleving van het rookmoment wel bewust en intenser dan bij analogen.

Ook merk ik dat de atomizer snel heet wordt, is dit de bedoeling?

In het begin moest ik even uitzoeken hoe het werkte met het drukknopje. Je drukt 5x snel op het knopje tot hij knippert, en dan kun je gaan dampen. Je houdt het knopje ingedrukt als je eraan trekt.
Ik krijg echter lang niet zoveel damp als ik bij anderen heb gezien en gehoord. Ik weet niet of dit komt omdat mijn atomizers minder werken of dat ik gewoon minder hard eraan trek (?).

Ik heb nu een tank gevuld met 6 mg Nicotine in de smaak cola. Het is een hele lichte cola smaak, op zich lekker, maar niet bijzonder. Het vullen van de tank is peanuts. Je haalt het plastic dopje eraf, je kunt de liquid direct in de tank doen en klaar!

Het mondstuk vind ik heel fijn, het is plat en ligt goed in je mond.

De gier is er zeker bij elke trek. Ik moet wennen dat ik nu alleen maar nicotine binnenkrijg.
Al na een dag merk ik dat die andere dingen die in analogen zitten heel veel met je lichaam doen, en niet in goede zin.

De eerste indruk is dus in elk geval positief. Meestal wordt nieuwelingen aangeraden om met een bepaalde e sigaret te beginnen om te kijken of het wat voor je is. Ik heb er zelf voor gekozen om meteen een goed product te kiezen waarmee ik volledig van de anologen af kan komen.
Ik zie het als een kadootje voor mezelf en met twee weken (pakje per dag) heb je het aanschafbedrag er al uit.

Zaterdag ga ik kaarten met een aantal verstokte zware rokers. Ik ben erg benieuwd hoe ze gaan reageren en of ik het er de avond mee volhou! :vapor:
 

Isa

Full Member
Mar 21, 2011
15
0
Netherlands
Even een updatetje op mijn eerste post:

Ben nu al drie dagen aan het vapen. Het bevalt zeer goed, ik heb nog geen behoefte gehad aan een analoog.
Ik merk wel dat ik meer rook dan eerst, maar dat komt ook omdat ik het vapen lekker vind en als ik lang achter elkaar wil vapen dan neem ik gewoon de 0 mg.

Ik heb het gisteren goed volgehouden ondanks het analoog rokende gezelschap. Ik merk na een hele korte tijd al dat ik meer energie heb. Benauwdheid en hoesten zijn ook al minder en ik slaap beter.

Ik vind het vapen daarom echt een enorme aanwinst. Ik wou dat ik dit eerder had geweten, want dan was ik eerder overgestapt, had me veel geld en ongemakken bespaard!

Hoop dat in de toekomst dit product zich nog verder gaat ontwikkelen en hopelijk komen dan nog veel meer mensen van de analogen af!
 

Isa

Full Member
Mar 21, 2011
15
0
Netherlands
Heb vandaag na 10 dagen te hebben gevaped voor de gein eens een analoog opgestoken om te kijken hoe die zou smaken.

Ik heb hem na drie trekjes uitgemaakt, ik vond het zo ontzettend smerig!
De rook bijt op mijn tong en het proefde echt als vergif.

Ik ben wel blij dat ik het geprobeerd heb, weet ik meteen dat ik er vanaf ben en ook vanaf wil blijven.

Ben nu heerlijke vruchten damp aan het vapen, echt geen vergelijking met die vieze analoog.
 
Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread