• This forum has been archived

If you'd like to post a thread, post it here instead!

View Forum

Norwegians?

Status
Not open for further replies.

Torb

Full Member
Oct 29, 2011
18
5
Norway, Kristiansand
Jeg har hverfall funnet ut at jeg trenger å mixe rundt 70VG/30PG. Bruker nokså sterk nikotin, men er ikke sikker på om det spiller noen rolle på krassheten. Har bare PG nikotin 50mg for øyeblikket, så den har jeg drevet å mixa 50/50, men det blir for krasst synes jeg. Dynka på med mere VG og da hjalp det for meg med en gang. Mindre nikotin og da, men desto mere dampeglede :)
Jeg har begynt å bare holde det inne i ca 1 sekund også. Det spiller ingen rolle på nikotinen du får i deg. Det som går inn av nikotin kommer ikke ut igjen i følge de som har greie på det. Blir en vane nokså raskt egentlig.

arbogast

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Sep 25, 2011
293
147
Norway
Så bra at det er folk fra Norge her og!

Har dere funnet det som funker for dere? Jeg er av og på fordi det føles som stemmebåndet skrumper inn og jeg blir hes.

Tror det er PG jeg reagerer på, men dette skjer også ved lengre innhalering av vg. Mulig det er flavoring man reagerer på?

Yay! Aalsen! Du lever! Var litt usikker.

Vet ikke om det kan være 'flavour' som gjør deg hes. Hvor høy nikotin konsentrasjon damper du? Og er du kjededamper? Tror def begge ting det kan ha noe å si.
For meg hjalp det å ha i mere VG, men åpenbart ikke på deg :( Eneste standardråd jeg kommer på er: Drik mere vann og damp med lavere effekt (=kallere damp), Men alt det vet du sikkert fra før, du har jo vært her lenge.

Aalsen

Senior Member
ECF Veteran
Feb 4, 2010
152
6
Europe
Jeg har hverfall funnet ut at jeg trenger å mixe rundt 70VG/30PG. Bruker nokså sterk nikotin, men er ikke sikker på om det spiller noen rolle på krassheten. Har bare PG nikotin 50mg for øyeblikket, så den har jeg drevet å mixa 50/50, men det blir for krasst synes jeg. Dynka på med mere VG og da hjalp det for meg med en gang. Mindre nikotin og da, men desto mere dampeglede :)
Jeg har begynt å bare holde det inne i ca 1 sekund også. Det spiller ingen rolle på nikotinen du får i deg. Det som går inn av nikotin kommer ikke ut igjen i følge de som har greie på det. Blir en vane nokså raskt egentlig.

Bra du har funnet det som passer for deg :) Er herlig å dampe ;)

Jo høyere nikotinkonsentrasjon, jo mer th.

Aalsen

Senior Member
ECF Veteran
Feb 4, 2010
152
6
Europe
Yay! Aalsen! Du lever! Var litt usikker.

Vet ikke om det kan være 'flavour' som gjør deg hes. Hvor høy nikotin konsentrasjon damper du? Og er du kjededamper? Tror def begge ting det kan ha noe å si.
For meg hjalp det å ha i mere VG, men åpenbart ikke på deg :( Eneste standardråd jeg kommer på er: Drik mere vann og damp med lavere effekt (=kallere damp), Men alt det vet du sikkert fra før, du har jo vært her lenge.

Jeg lever ja! :D Er bare en stund siden jeg dampet. Tenkte å begynne igjen nå snart. Har alt jeg trenger for å klare meg, mangler bare den riktige e liquiden :p
Fra Lillestrøm her, men bor foreløpig i Elverum :)

Jeg damper ganske kontinuerlig ja, i hvert fall de første dagene jeg har sluttet med analoge.
Damper 100%VG 24mg nic. Kan ha noe med nicotininnholdet ja. Merker det i halsen. I fjor hadde jeg 16mg nic, og da tok det lenger tid før jeg ble hes. Finnes noen som "må" holde seg unna visse flavors grunnet sensetivitet.

Bestiller fra vaporrenu. De har gode priser og bl.a. 100%VG i sortementet sitt, samt ca 100 forskjellige smaker. Sendte de en mail i stad og spurte hva slags flavoring de har. Om det er organisk, nøytral eller kjemisk. Kan visst ha noe å si det også.

Damper forresten med en boxmod 3,7V med 2 ohm cartomizers. Litt mer trøkk i vg-liquiden og mer damp :) Uten denne boxmoden er det ikke særlig givende å dampe 100% vg :s

Last edited:

arbogast

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Sep 25, 2011
293
147
Norway
Hmm, er det tenkelig at du brenner noe av det hvite 'fluff' i cartoen fordi VGen, pga av sin konsistens, ikke flyter fort nokk til spolen? Har du prøvd å tynne ut med vann eller vodka?
(beklager enda en gang hvis du har tenkt på alt dette)

Vaporrenu, det er i USA, ikke sant? Hvordan i alverden går det gjennom tollen?

Last edited:

Aalsen

Senior Member
ECF Veteran
Feb 4, 2010
152
6
Europe
Hmm, er det tenkelig at du brenner noe av det hvite 'fluff' i cartoen fordi VGen, pga av sin konsistens, ikke flyter fort nokk til spolen? Har du prøvd å tynne ut med vann eller vodka?
(beklager enda en gang hvis du har tenkt på alt dette)

Vaporrenu, det er i USA, ikke sant? Hvordan i alverden går det gjennom tollen?

Nei, det har jeg ikke tenkt på. Takker for tips :)

Det er ikke ulovlig her lenger. Selges her også :)

Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread