The costs of running this huge site are paid for by ads. Please consider registering and becoming a Supporting Member for an ad-free experience. Thanks, ECF team.

Wie gebruikt wat?

Discussion in 'Nederlands' started by Karlo, Jul 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
Image has been removed.
URL has been removed.
Email address has been removed.
Media has been removed.
  1. Karlo

Karlo Member<br>Dutch Forum Moderator

In Nederland zijn een aantal elektrische dampers populair.

Het OlieSpuitje van Priest,
    De Kameleon van Ger,
    De Joye en eGO
    De Upsb Pen
    Penmodel
    Jantystick

Nu zou ik dus willen weten van onze taalverwanten waarmee ze zijn begonnen, wat zij in gebruik hebben, en hoe hun ervaringen ermee zijn.

om maar met mezelf te beginnen,
    Ik gebruik dus een Joye510/eGo met mega atomizer gecombineerd met een HappyJoy Passion Intense gemodificeerde ampul. De combinatie met een langdurig werkende eGo, en de HJP ampul zorgt ervoor dat ik zeker een uur redelijk continu kan doordampen (80 teugen), en bij tussentijds wegleggen haalt de combinatie zo'n 2 en half uur. Ideaal voor in de auto en onderweg.

Karlo

2. Silver

Silver ɹǝʌןıs Verified Member ECF Veteran

Jan 24, 2008
    New Zealand
    Zelf ben ik, al sinds het uitkomen ervan, een zeer groot fan van de Mini Pipe (aka Lady Pipe) met drukknop (gebruikte daarvoor al de automatische versie ervan).

Ondanks dat de hardware niet bepaald duurzaam is (atomisers leven over het algemeen niet lang en ook de koppen vertonen de nodige problemen), vind ik de smaak die de Mini Pipe atomisers geven ongeëvenaard en als ze goed werken, geven ze waanzinnig veel damp af.

De ultieme combinatie ontstond met het uitkomen van de PartySmoker USB adapter zodat je het pijpje met de UPSB .... gebruiken, super !

Mijn wederhelft gebruikte eigenlijk uitsluitend de DSE801, totdat hij kennismaakte met de Indulgence, meteen verkocht ! Grappig eigenlijk want hij had al wel batterijen met drukknopje, maar gebruikte ze eigenlijk nooit. Met de Indulgence kwam die overstap wel en hij is nu helemaal tevree ;).

Cheers,
    Silver

3. Karlo

Silver,

Ik meen dat de ladypipe in Nederland op de 8e plek staat als meest gebruikt. Je schrijft dat er een drukknopje op zit. Wij kennen hier iemand met de naam Priest, die zelf een damper heeft gemaakt wat lijkt op een pijp met daarop een drukknopje. Het lijkt eerder op een ouderwets oliespuitje, dan een pijp eigenlijk, en daarom heet het kortweg oliespuitje. Hij heeft dat ooit gemaakt voor mensen met reumatische klachten. Is erg hoog gewaardeerd in Nederland, en beperkt verkrijgbaar.

De Indulgence zeg mij eigenlijk niet zo veel. Kun je daar iets meer over verrtellen?

Karlo

4. Silver

Jan 24, 2008
    New Zealand
    Hoi Karlo,

Ja, dat klopt wel. Initieel was 'ie vooral in Amerika erg populair, maar door de hardware problemen die ik noemde, haakten velen af. Voor mij is de smaak dermate beter dan andere atomisers, dat ik als het ware ben 'blijven hangen'. En inderdaad, één van de redenen waarom deze mij zo goed bevalt is omdat ik Fibromyalgie heb en het formaat goed werkt met mijn handen ;).

Met het Oliespuitje van Priest ben ik uiteraard ook bekend (ben op diverse NL'se fora onder dezelfde naam bekend als hier) en vind het ook zeker interessant. Maar voor mij was de Mini Pipe vooralsnog echter prijsmatig gewoon een interessante optie en als je blij bent met wat je hebt, wissel je niet zo gauw :D.

Het Oliespuitje (en Ladyspuitje, toch ?) is voor mij mogelijk een alternatieve optie indien ik niet meer aan de Mini Pipe kan komen (helaas een reëele mogelijkheid dat dit gaat gebeuren in de niet al te verre toekomst :unsure:).

De Indulgence komt bij Eastmall vandaan (op dit moment geloof ik beperkt leverbaar/niet op voorraad) en is een apparaat wat met diverse adapters geleverd wordt zodat je er meerdere soorten ampullen op .... gebruiken. inmiddels ook in NL bekend, en gewaardeerd (Zie hiervoor de laatste 'Uitslag favoriete hardware 2e kwartaal 2010' van 7 juli j.l.) !

Hoop dat dit wat helpt ?

Cheers,
    Silver

PS Ik hoop dat ik geen regels overtreed door een link naar het NL'se forum te plaatsen :unsure: ?

5. Karlo

Yep, gezien, en ja, ik weet ook dat je op Nederlandse fora komt. Schreef het zo, omdat er Nederlands sprekenden hier wellicht niet weten wie Priest en het Oliespuitje zijn, als ik het zo kaal zou neerzetten :D

Indulgence: Okay, dat lijstje had ik nog niet zo uitgepluisd. Maar het is dus zo'n damper met adaptertjes waar je verschillende atomizers op .... prikken, begrijp ik.. (iets in de trant van Kameleon dan, toch?)

groetjes
    Karlo

6. emberl

emberl Super Member Verified Member ECF Veteran

Jun 22, 2009
    florida
    Ik heb vanalles en nog wat geprobeerd.
    Vorig jaar ben ik de KR 808-D gaan gebruiken, ik vindt de cartomizers zo fijn, hoef niet zo veel te druppelen, nooit een atomizer die vies en scherp smaakt, nooit een atomizer die opeens kapot is.
    Ik gebruik altijd 2 atomizers, eentje ligt even te rusten terwijl ik de andere gebruik tot die zowat leeg is, opnieuw aan vullen en dan omwisselen.
    Ik koop de cartomizers rechtstreeks van "healthcabin", dat is veel goedkoper.

7. cHoc

cHoc Full Member

Jan 11, 2010
    Zwolle
    Mijn favoriet is de GG
    Ik damp met 2 batterijen van 3v en een cartomizer.
    Met de cartomizer doe ik ongeveer 1 uur en met de batterijen ruim 1 dag.

Ik ben begonnen met een Partysmoker
    daarna een drukknop sigaar van DealExtreme
    en toen een paar bling sigaren van Wayne - Heaven gifts
    toen een screwdriver van Priest.

Ik heb tot op heden geen behoefte om een ander dampapparaat te kopen.

8. Karlo

Wist niet dat Priest screwdrivers maakte? Dat is nieuw voor mij :glare:

Heeft die voor dat hij zijn oliespuitjes ging maken, dan eerst screwdrivers gemaakt?

9. Silver

Jan 24, 2008
    New Zealand
    Makes sense ;) !

Helemaal goed begrepen :thumbs: !

Cheers,
    Silver

10. emonty

emonty Flavor Junky Verified Member ECF Veteran

Oct 15, 2009
    the Netherlands
    De GG. Heb de Kameleon, Silver Bullet, en nog een paar andere gehad, maar de GG is het helemaal. Met de AFS is het drip tijdperk over en zie ik er niet naar uit alsof ik ziek ben en medicijnen gebruik. 6 uur dampen zonder bij te vullen!!! Ik kan er nog een pagina aan informatie over geven, maar het is de best of the best. Met 2 maal 3V AW batties krijg je zo veel damp en smaak ongelofelijk!

11. Karlo

en wat is precies een GG? :facepalm:

12. emonty

Oct 15, 2009
    the Netherlands
  13. Karlo

Dat is een knap apparaatje moet ik zeggen. Is dat in Nederland ook verkrijgbaar?

14. emonty

Oct 15, 2009
    the Netherlands
    ja hoor, geen probleem!

15. cHoc

cHoc Full Member

Jan 11, 2010
    Zwolle
    Ja precies, het oliespuitje en later de Ladyspuit is een doorontwikkeling van de scewdriver, zodoende :)

16. Priest

Priest New Member

May 26, 2009
    Ik maakte eerst screwdrivers, omdat die in nederland nauwelijks beschikbaar waren.
    Maar het rechte model is voor mij niet handig.(Ook last van fibromyalgie.)
    Daarom is het Oliespuitje ontstaan.
    Een apparaat wat als vanzelf in je hand valt, en ook te bedienen is met al je vingers en desnoods je handpalm.
    Bovendien kan hij, door het model, niet zo gemakkelijk uit je hand glijden.
    Iets waar fibro-patienten (Ik wel tenminste) regelmatig last van hebben.
    (Vingers die spontaan open gaan e.d.)
    Ook het kunnen neerzetten heeft daar mee te maken.
    Iets dat rechtop staat pakt gemakkelijker dan iets wat ligt.

Bovendien is het Oliespuitje gewoon beter dan de screwdriver.
    Geen bedrading= dus minder weerstand= meer damp en gier.

Het is altijd min streven geweest om een apparaat te maken, dat gewoon werkt.
    Geen toestanden met aansluiten op de usb, verschillende adapters en batterijen met bijbehorende houders.
    Vroeger stak ik een pakje shag met een aansteker in mijn zak.
    Nu stop ik een spuitje met een flesje liquid in mijn zak.
    En eigenlijk zou het niet ingewikkelder moeten zijn..........

17. emonty

Oct 15, 2009
    the Netherlands
    Heb net de nieuwe GG-AVS binnen, perfect, drippen??: nooit meer!!!

18. cHoc

cHoc Full Member

Jan 11, 2010
    Zwolle
    Heel mooi zo op de foto Emonty. En mij lijkt het gebruiksgemak simpeler als de vorige uitvoering?

Maar ja nu eerst ff wachten dat de nieuwe verkoper de site online heeft.

19. emonty

Oct 15, 2009
    the Netherlands
    niet alleen makkelijk, maar ook bijna onderhoudsvrij.

maar erug duur voor Nederlanders ;-)

20. cHoc

cHoc Full Member

Jan 11, 2010
    Zwolle
    ah mooi, klinkt goed, en welk bijna onderhoud doe jij nog ;)
    tsja, maar ja, wat is duur?
    Mijn overweging is, iets wat je dagdagelijks gebruikt moet het gewoon doen en soms kost dat wat meer dan andere middelen.

Nog een vraagje, naar welke cartomizers gaat jou voorkeur nu uit?

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice