• This forum has been archived

    If you'd like to post a thread, post it here instead!

    View Forum

Inawera smaakjes proberen

Status
Not open for further replies.

oofrenz

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Jul 30, 2012
92
3
45
Maastricht, Nederland
:) LOL. Yep. Ook Zappa liefhebber toevallig?

By the way, nog steeds geen post... ik zal morgen maar eens contact opnemen met Inawera. Of ben ik gewoon TE ongeduldig??

Wel liefhebber, maar meer van het "toegankelijke" overnight sensation.
Maar ook veel andere muziek uit vervlogen tijdperken.

Wat inawera betreft. Als ze zeggen verstuurd, dan is dat wel zo. Alleen heb ik geen idee hoe de Poolse post is...en onze post kan er ook wat van...
 

oofrenz

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Jul 30, 2012
92
3
45
Maastricht, Nederland
Nope, nog steeds niks...
Weet je, ik ben misschien gewoon te ongeduldig, omdat ik heel erg graag die tabaksmaakjes wil uitproberen. Maar als er maandag nog niets is geleverd ga ik contact met hun opnemen.

Echt vervelend. Ik snap het ook niet.
Ik heb zaterdag besteld en vandaag had ik het al binnen.

Even een korte review

Cognac: sterke cognac whisky smaak.
Als je van whisky houdt is het zeker een aanrader.

Vanilla pipe: deze keer een echte lekkere vanille tabak van inawera. Heeft ook wel iets suikerspin achtigs.

2 apples: sappige appelsmaak mag wel 5% naar mijn idee. Niet te zuur, gewoon lekker sappig.

3 five: ook een hele lekkere. Tabakssmaak met een stevige hazelnoot ondertoon.

Ry4: moeilijk te omschrijven, maar zoetige caramel tabak. Met een droge exhale.

Cocos: cocos en ... Gewoon cocos. Haha
Niet kunstmatig.

Dit is een eerste indruk zonder steepen.
Meteen na het mengen met een 2ohm atty op 4,2 volt. En niet op de vmax, maar twist. Dus echt 4,2 volt of daar in de buurt.
 

Vappa

Super Member
ECF Veteran
Aug 30, 2012
443
201
Netherlands
Echt vervelend. Ik snap het ook niet.
Ik heb zaterdag besteld en vandaag had ik het al binnen.

Even een korte review

Cognac: sterke cognac whisky smaak.
Als je van whisky houdt is het zeker een aanrader.

Vanilla pipe: deze keer een echte lekkere vanille tabak van inawera. Heeft ook wel iets suikerspin achtigs.

2 apples: sappige appelsmaak mag wel 5% naar mijn idee. Niet te zuur, gewoon lekker sappig.

3 five: ook een hele lekkere. Tabakssmaak met een stevige hazelnoot ondertoon.

Ry4: moeilijk te omschrijven, maar zoetige caramel tabak. Met een droge exhale.

Cocos: cocos en ... Gewoon cocos. Haha
Niet kunstmatig.

Dit is een eerste indruk zonder steepen.
Meteen na het mengen met een 2ohm atty op 4,2 volt. En niet op de vmax, maar twist. Dus echt 4,2 volt of daar in de buurt.

Heeft de 3 Five een hazelnootsmaak? Dat zou jammer zijn, want daar was ik nu net niet naar op zoek in deze smaak. Ik heb een prima hazelnoot van FA. En die heb ik ook al gemixt met tabak. Hoewel lekker is dat niet de combinatie die ik zoek. Ik heb ook al amandel en walnoot geprobeerd. Amandel is ook lekker maar niet de juiste nootsmaak. En die walnoot van FA krijg ik maar niet "aan de praat". Ik dacht nog de nutmix van FA te gaan bestellen, maar toen zag ik die 3 five van Inawera en dacht dat die wellicht de nootsmaak zou hebben waar ik naar op zoek ben. Maar schijnbaar niet dus, als ik jouw review zo lees.
 

oofrenz

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Jul 30, 2012
92
3
45
Maastricht, Nederland
Heeft de 3 Five een hazelnootsmaak? Dat zou jammer zijn, want daar was ik nu net niet naar op zoek in deze smaak. Ik heb een prima hazelnoot van FA. En die heb ik ook al gemixt met tabak. Hoewel lekker is dat niet de combinatie die ik zoek. Ik heb ook al amandel en walnoot geprobeerd. Amandel is ook lekker maar niet de juiste nootsmaak. En die walnoot van FA krijg ik maar niet "aan de praat". Ik dacht nog de nutmix van FA te gaan bestellen, maar toen zag ik die 3 five van Inawera en dacht dat die wellicht de nootsmaak zou hebben waar ik naar op zoek ben. Maar schijnbaar niet dus, als ik jouw review zo lees.

Hou er wel rekening mee dat ze net gemixt zijn. Misschien dat het steepen nog wat verandert.
 

Vappa

Super Member
ECF Veteran
Aug 30, 2012
443
201
Netherlands
Hou er wel rekening mee dat ze net gemixt zijn. Misschien dat het steepen nog wat verandert.

Toen ik die Monkeyjuice USA mix voor het eerst proefde, was ik overtuigd dat het een hazelnoot was dat er in zat. Direct hazelnut besteld bij FA. Uitgeprobeerd. Wel een erg lekkere smaak, maar niet de juiste. Sindsdien ben ik een beetje geobsedeerd door nootsmaken, om maar de juiste te vinden. :)
Maar om eerlijk te zijn denk ik dat ik meer op zoek moet naar zo'n molecuul (ben de naam ervan kwijt, maar op ECF wordt er over gesproken) die bij een bepaalde verdunning een nutty taste geeft, die wel een nootsmaak heeft maar geen bekende nootsmaak.

Hoe dan ook, als de 3 five wel lekker is, dan heb ik er straks in ieder geval weer een lekker smaakje bij. Ik ben benieuwd wat het steepen er nog mee doet bij jou.
 

Vappa

Super Member
ECF Veteran
Aug 30, 2012
443
201
Netherlands
Is maar goed dat ze bezorgd zijn. Want ik stond op het punt om als alternatief dan maar nog 29 smaakjes bij FA te bestellen. Heb de afgelopen dagen hun site afgestruind om te bepalen wat ik nog van hun wil proberen. Maar dat is dan weer voor een later moment. Ik heb er nog 9 van hun die ik moet proberen, en dan nu tussendoor ook af en toe eentje van Inawera.

Ik begin trouwens al weer behoefte te krijgen om een nieuw opbergsysteem aan te schaffen. Ik had net 3 weken geleden een nieuwe aangeschaft en een beetje rekening gehouden met de groei van mijn verzameling. Maar die groeit veel te hard, dus nu zit dit opbergsysteem ook al weer propvol.
 

Vappa

Super Member
ECF Veteran
Aug 30, 2012
443
201
Netherlands
Ik heb de 3Five en Gold Ducat inmiddels (kant en klare versie) gedampt.
3Five: Muaah, veel hazelnoot en weinig tabak. Wellicht kan ik die nog wat beter maken als ik hem zelf ga mixen.
Gold Ducat: Eerst ook muaah. Maar na een tijdje is 'tie best wel lekker. Niet "super waaw" maar die kan ik wel dampen.

Op welke percentages mix jij deze twee smaakjes?
 

Vappa

Super Member
ECF Veteran
Aug 30, 2012
443
201
Netherlands
Vandaag de tobacco Chokomint geprobeerd. Ik weet niet. Hij heeft een nasmaak die mij sterk doet denken aan hondepoep... Althans zoals ik denk dat dat zou smaken (heb het vele malen geroken, maar gelukkig nog nooit geproefd:), nou ja, tot nu dan).

Tot nu toe drie smaakjes geprobeerd van Inawera en tot nu toe ben ik niet echt tevreden erover. Misschien ben ik verwend door de Flavour Art smaken.
De nutty princess smaakt meer naar chocolade dan naar noten. Ik proef zelfs helemaal geen nootsmaak. Qua chocoladesmaak zit deze niet ver van de chocolade die ik van Lor Ann heb geprobeerd. Alleen heeft deze princess dan wat meer body door de tabakachtige achtergrondsmaak. Wel oke, niet super...
De 3Five is op zich wel oke, maar ik had er andere verwachtingen van.
De Gold Ducat is ook wel oke, maar niet echt "Waauw" te noemen.

Ik ben nu tussendoor even bezig met wat smaakjes van 123ELiquid. Wintersmaakjes zoals marsepein, speculaas en orange punch. (Overigens erg lekker). Hierna ga ik weer een paar Inawerasmaakjes proberen. Ik zal later weer berichten wat mijn bevindingen dan zijn.
 
Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread