• This forum has been archived

    If you'd like to post a thread, post it here instead!

    View Forum

Hallo........?

Status
Not open for further replies.

Vappa

Super Member
ECF Veteran
Aug 30, 2012
443
201
Netherlands
Chcolate van Lor Ann heeft ook zoiets. Het smaakt wel naar chokolade, maar de smaak is erg droog. Ik had een vergelijkbaar iets met koffie van Lor Ann. Ik denk dat het toevoegen van een beetje EM kan helpen.

Drip atto is inmiddel ook binnen. Debridged en mee aan de slag gegaan. Werkt inderdaad goed om snel even wat smaken te testen. Alleen heb ik dezelfde vraag als jij: Hoe krijg ik deze schoongemaakt? Net als bij de EGO atty's uitspuiten met warm water? Of hebben deze een 'bijzondere' behandeling nodig?
 

oofrenz

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Jul 30, 2012
92
3
45
Maastricht, Nederland
Chcolate van Lor Ann heeft ook zoiets. Het smaakt wel naar chokolade, maar de smaak is erg droog. Ik had een vergelijkbaar iets met koffie van Lor Ann. Ik denk dat het toevoegen van een beetje EM kan helpen.

Drip atto is inmiddel ook binnen. Debridged en mee aan de slag gegaan. Werkt inderdaad goed om snel even wat smaken te testen. Alleen heb ik dezelfde vraag als jij: Hoe krijg ik deze schoongemaakt? Net als bij de EGO atty's uitspuiten met warm water? Of hebben deze een 'bijzondere' behandeling nodig?

Vraag 1: wat is EM?:confused:

Vraag 2: ja, hoe maak je een drip atty het beste schoon? Vraag ik me namelijk ook af.
 

Vappa

Super Member
ECF Veteran
Aug 30, 2012
443
201
Netherlands
Vraag 1: wat is EM?:confused:

Vraag 2: ja, hoe maak je een drip atty het beste schoon? Vraag ik me namelijk ook af.

EM staat voor Ethyl Maltol. Cotton Candy van bijvoorbeeld Lor Ann is EM verdunt tot 10%. Je kunt EM gebruiken in juice om het wat meer body te geven. Wel spaarzaam, zoals 1 druppel / 5ml. Meer maakt de juice zoeter van smaak.

Ik ga vanmiddag maar eens zoeken naar atty cleaning. Want het antwoord heb ik vandaag nodig. Ik heb de atty gebruikt voor het testen van mijn Cherry juice. Maar die smaak is zo sterk dat alle andere smaakjes die ik probeer een Cherry-vleug hebben.
Als ik wat meer weet, zal ik hier nog even terugkomen.
 

oofrenz

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Jul 30, 2012
92
3
45
Maastricht, Nederland
EM staat voor Ethyl Maltol. Cotton Candy van bijvoorbeeld Lor Ann is EM verdunt tot 10%. Je kunt EM gebruiken in juice om het wat meer body te geven. Wel spaarzaam, zoals 1 druppel / 5ml. Meer maakt de juice zoeter van smaak.

Ik ga vanmiddag maar eens zoeken naar atty cleaning. Want het antwoord heb ik vandaag nodig. Ik heb de atty gebruikt voor het testen van mijn Cherry juice. Maar die smaak is zo sterk dat alle andere smaakjes die ik probeer een Cherry-vleug hebben.
Als ik wat meer weet, zal ik hier nog even terugkomen.

Oké, dat van EM wist ik niet. Heel interessant. Daar ga il me eens in verdiepen.

En met je atty probleem heb ik helaas ook ervaring.
Ik had wilde aardbei van inawera getest en alles daarna was net zo zurig als de wilde aarbei.
 

Paul66

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Jul 12, 2012
556
1,433
57
Netherlands
Pluid smaakt voor mij naar drop en anijs.
Maar ik heb al verhalen gelezen dat als je het op een hoger voltage dampt er ook nog andere citrus achtige smaken naar voren komen.
Heb het zelf nog niet geprobeerd op mijn provari. Al met al lijkt het een hele complex samengestelde liquid te zijn.

Voor mezelf: het is wel lekker maar kan het echt niet de hele dag dampen.

Sinds ik die foto op ECF gezet heb krijg ik nog regelmatig verzoeken van mensen die het flesje van me willen kopen.

Pas wel op met pluid het tast kunstof tankjes aan en ook de o-ringen heb ik gelezen. En het is erg moeilijk de boel weer goed schoon te krijgen, de pluid lucht blijft hangen. Beter dus om een dedicated atomizer voor de pluid te gebruiken.

Kan de Pluid hype van de amerikanen trouwens maar moeilijk begrijpen, maar goed ik ben een nuchtere Hollander ;-)
 

Vappa

Super Member
ECF Veteran
Aug 30, 2012
443
201
Netherlands
Oké, dat van EM wist ik niet. Heel interessant. Daar ga il me eens in verdiepen.

En met je atty probleem heb ik helaas ook ervaring.
Ik had wilde aardbei van inawera getest en alles daarna was net zo zurig als de wilde aarbei.

Ik heb mijn atomizer vandaag schoongemaakt. Hoe?
Gedestilleerd water gekocht bij de AH (E0.45 / liter). Nee het is niet drinkbaar en dus niet gebruiken voor het verdunnen van VG. Maar aangezien het gekookt wordt zullen eventuele bacteriën kapot gaan. Verder nog een spuitje met rubber tule om de atty door te spuiten.

Water koken in de magnetron. Bakje eruit halen. Atty met tule op de spuit plaatsen. Water door de atty opzuigen en met kracht in de gootsteen eruit spuiten. Dit een keer of 6 herhalen. Dan de atty 'droogblazen' door de spuit nog enkele malen heen en weer te halen. Atty even laten drogen (10min). Vervolgens dry burning (man, dat duurt wel even. Zo'n 10 minuten), totdat je de coil roodgloeiend ziet worden. Een keer of 4 herhalen.
Ik heb dit nog een keer herhaald, vanwege die lastige Cherry smaak. Na de tweede dry burn reeks was hij klaar voor gebruik. En inderdaad, geen nare bijsmaak meer, maar gewoon de smaak van de juice die ik erin heb gedaan.
 

Vappa

Super Member
ECF Veteran
Aug 30, 2012
443
201
Netherlands
Heeft er hier iemand ervaring met 100% PG en een nasmaak?

In mijn testbatch heb ik een aantal smaken zowel 100% pg als 50/50 pg/vg gemaakt. En bij de 100% pg merk ik een kunstmatig nasmaakje.

Nee, geen ervaring mee. PG is smaakloos, of zou dat in ieder geval moeten zijn. Ik heb bij mijn testbatch van vandaag pure PG en een combinatie van PG/VG 70/30 gebruikt, zonder smaakstof. De PG heeft idd geen smaak. De PG/VG smaakt ietwat zoetig, dat komt door de VG.

Ik heb op het forum wel eens wat gelezen over de kwaliteit van PG (heb helaas geen link). Daar werd vermeld dat wanneer PG een bijsmaak heeft, het geen pure USP PG is en daarom beter niet gebruikt moet worden.

Waar heb je die PG gekocht? En hoe oud is 'tie?
 

oofrenz

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Jul 30, 2012
92
3
45
Maastricht, Nederland
Nee, geen ervaring mee. PG is smaakloos, of zou dat in ieder geval moeten zijn. Ik heb bij mijn testbatch van vandaag pure PG en een combinatie van PG/VG 70/30 gebruikt, zonder smaakstof. De PG heeft idd geen smaak. De PG/VG smaakt ietwat zoetig, dat komt door de VG.

Ik heb op het forum wel eens wat gelezen over de kwaliteit van PG (heb helaas geen link). Daar werd vermeld dat wanneer PG een bijsmaak heeft, het geen pure USP PG is en daarom beter niet gebruikt moet worden.

Waar heb je die PG gekocht? En hoe oud is 'tie?

klinkt niet gezond dan.
Hij komt van Inawera en is misschien 2 weken oud.
Ik vond hem al goedkoop, net als de VG en VPG van hun t.o.v. Flavourart.
 

oofrenz

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Jul 30, 2012
92
3
45
Maastricht, Nederland
Ik heb mijn PG bij de apotheek besteld. Dat was niet goedkoop. Maar ik ben wel verzekerd van de juiste USP PG.
VG kon ik ook daar bestellen, maar die had ik al besteld bij FA. Die is overigens ook USP.

Hé dat klinkt eigenlijk wel heel clean. Hoeveel is niet goedkoop ? Als ik vragen mag...
 

Vappa

Super Member
ECF Veteran
Aug 30, 2012
443
201
Netherlands
Hé dat klinkt eigenlijk wel heel clean. Hoeveel is niet goedkoop ? Als ik vragen mag...

Ik heb E31.50 betaald voor 1 liter (bij Benu apotheek) . Bij Flavour Art kost dat E15,- excl. shipping. Voordeel van de apotheek: je hebt het een dag later. Bij FA duurt het gemiddeld 10-14 dagen voor de bestelling binnen is.
 

oofrenz

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Jul 30, 2012
92
3
45
Maastricht, Nederland
Ik heb E31.50 betaald voor 1 liter (bij Benu apotheek) . Bij Flavour Art kost dat E15,- excl. shipping. Voordeel van de apotheek: je hebt het een dag later. Bij FA duurt het gemiddeld 10-14 dagen voor de bestelling binnen is.

31,50 is goed te doen. Lijkt me niet dat je dat in een week weggewerkt krijgt ;)
 
Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread