Visst är det härligt när man kan få med sig fler. Vad är det för grejer du letar efter? Är det dyrare moddar eller standard saker?
Ska du ha sortiment med
mod batterier och LH-HV attyn o carton?
Finns en hel del e-vätske sidor att köpa ifrån och de flesta skickar internationellt men inte alla. Skulle det vara ett samarbete där dom skickar nikotin vätskan direkt till kund i Sverige? Varför kan det inte vara ett EU land?
Lycka till med att dra igång. Vi behöver bli fler i vårt lilla land
Tack!
Jag håller nu på att förhandla med en leverantör av "mellannivå"- ecigg till att börja med. -Dvs perfekta ingångsPV's. Förhoppningen är att kunna utöka sedan till mer moddar och annat skoj. Huvudsaken är egentligen att grejorna är bra, fungerande och till hög kvalitet.
Användarvänligheten är ett prio just nu, tills eciggen fått ett större fäste.
Om ett par månader när företaget är igång och rullar (kommer få lägga ut ca 100'000:- på "startsortimentet", så jag måste ta igen mig lite efter det) ska jag börja titta på andra grejor.
Förfrågningar och förslag på moddar och tillverkare emottages tacksamt!
Levernatören måste inte finnas utanför EU, men sådana förslag skulle uppskattas också, menade jag. -Alla förslag tas som sagt emot med tacksamhet
NikeD said:
Jag blev helt såld på konceptet och undersöker nu möjligheterna att starta upp en butik här i Sverige. Om allt går vägen så kommer ni att få veta det.
Jag håller som sagt också på med ett sådant projekt.. När jag är igång sedan kommer jag förmodligen behöva återförsäljare "under" mig (jag kommer behöva köpa in STORA lager för att hålla nere priserna)
Kanske vore du intresserad av detta då?
Kissowa said:
Hej hej, en till svensk här. Komplett nybörjare (2 dagar) dessutom.
Välkommen, Kissowa och Grattis till ett sundare leverne!
KingstoneCP said:
Originally Posted by Kissowa
Jag funderade på det här med att man inte kan köpa/sälja e-juice med nikotin i Sverige. Tydligen måste det vara ntingen tobak eller medicin för att få säljas. Hur kommer det sig att e-cig inte räknas som ett "sluta-röka" alternativ? Och den stora frågan är, vad gör man åt det?
Att den inte får marknadsföres som "sluta-röka" medel hänger på att det inte gjorts några långvariga, kliniska studier som bevisar dess effekt som sådant. Sådana studier kostar extremt mycket pengar, och e-cigg tillverkarna har helt enkelt ingen motivering att vilja bekosta sådant då dem tjänar bra ändå. Det är likadant med t.ex. hälsokost och naturläkemedel - en del funkar hur bra som helst men får ändå endast markadsföres som "traditionellt använt till" därför att det fattas kliniska studier, och tillverkarna anser att deras marknad behöver inga kliniska studier för att köpa alltså vore det en onödig utgift.
Men jag tror att det hela löser sig själv inom ett par år. Flera stora hälsoorganisationer håller på av eget initiativ forska runt e-cigaretten och det blir allt mer positivt. Jag tror även att nikotinfrågan löser sig tids nog. Det känns nästan som ren lathet att inte läkemedelverket orkade fundera på saken och gjorde det lätt för sig, men snart nog blir det tillräckligt många som väcker frågan och de blir tvunga att tänka om, och då fattas det ju grund för att inte klassificera nikotin-vätska likadant som typ tuggummi och spray.
Jag tror också detta kommer lösa sig så småningom (snart hoppas jag).
Tittade lite på detta själv, när jag började med mina försäljningsplaner, men det sprack vid första myndigheten.. -Som sagt, det kostar ENORMA pengar!
Dessutom tror jag att de stora företagen och myndigheterna mer eller mindre "skiter" i det just nu, eftersom det är
1) så pass litet i Sverige fortfarande
2) myndigheterna tjänar på tobaken och skulle förlora på eciggen
3) detsamma gäller såklart tobaksföretagen. (-Även om tobaksföretagen själva skulle sälja ecigg, så är detta mindre beroende än cigaretter..)
4) Läkemedelsföretagen tjänar på de befintliga nikotinläkemedlen utan att behöva lägga pengar på forskning och godkännanden.
Risken som jag ser är att det vore lättare och billigare att förbjuda det är än att legalisera nikotinet...