• This forum has been archived

If you'd like to post a thread, post it here instead!

View Forum
Status
Not open for further replies.

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Kul att du fått hem den nu. Man kanske får räkna med lite skevhet innan tillverkare rättat till allt :)
Du bör nog införskaffa förbrännare med högre ohm då du maxar amperen med LR.
Det blir även bättre med högre ohm då den faktiska kontaktytan med vätska som förångas blir större.. mer smak osv.
Du får även ett större utrymme att justera till vätskan och förbrännaren.
Jag använder attyn/carton mellan 2,5-3.5ohm och ligger på runt 1,5-1,7amp och 8-9watt
Du gör såklart som du vill då det inte min mening att mästra dig :)
Bifogar ett Excelark där du matar in ohm i gula rutan så ser du hur många watt och amp du får.

View attachment Provari_Wattage.xls

Instämmer helt att det är bäst med högmotståndsförångare när det gäller VV. Helst med längre tråd än högre
motstånd/meter. Som du säger, mer kontaktyta = mer ånga och smak.

Jag har några 3,2 ohm 510 förångare hemma och dessa är helt underbara på LavaTuben vid 4,8 volt, det är
nästan för mycket ånga. Men bara nästan...:) Efter det så börjar det smaka bränt, även om jag droppar direkt.

Kan du rekommendera några cartos som passar bra till VV?

Blimey! It seems that the forum does not understand Swedish characters when I'm on Linux. :(
It does this: ÄÅÖ

So I'll write in English instead!

Thanks for the tip! I'll see if I can find some in steel so that they work for the tank as well. What
do you do for making a hole in them when you are using the tank?

Last edited:
Hittils med ett spik o hammare :)

Verkar lite våldsamt! :)

Jag tror att jag ska ta fram min Dremmel och skära en liten skåra i den. Jag tror
att det blir mindre risk för att klämma innehållet då.

Something is seriously wrong here. My Swedish is all screwed up again and this
time I'm posting from Firefox on Windows. Seriously confused. :confused:

Last edited:
Det var intressant det där med tullen. Jag har fått ett par order från NicVape hemma utan
problem, men undrar om det var bara tur. Helst vill jag bygga upp ett lager med 100mg/ml
nikotinbas men är rädd för att beställa en hel liter om det finns risk att tullen skulle beslagta
den.

Vet någon hur regelverket ser ut för nikotin? Jag har sökt på tullens sajt utan framgång.

Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread