• This forum has been archived

If you'd like to post a thread, post it here instead!

View Forum
Status
Not open for further replies.

Xantor

Full Member
Jan 5, 2012
31
3
37
sweden
Den funkar skit bra !

Köpte den av en kompis som tar hem några st då o då..
Fick 2 e-cig med med laddare och 5 st tankar..

Den läcker inget alls, jag tror det beror på vilken tillverkare som gjort den. Jag har den som har en plastknapp istället för gummi som det är på vissa dåliga kopior. Dock vet jag inte om min är kopia men det håller måttet! fin rök bra smak osv..

Jag gav 500kr allt det och en 10ml liquid. tror det rä 900 -1100 mAh batteri

Är dock sugen på att skaffa lite fler tillbehör för olika smaker osv, eller om det finns någon mod.

Så frågan är ifall det finns något här som kan tipsa om en bra mod eller något ?
Förstår mig inte på guiderna på engelska! =P

Cibban

Full Member
Nov 8, 2011
39
14
Kågeröd, Sweden
Jag har kört min MV boxmod ett tag nu och den är super. Billig, pålitlig och enkel. Visst, det tog inte många dagar innan jag ville byta upp mig till en VV. Det är som bäst nånstans kring 4 V. Men den gör vad den ska och var billig.

Jag funderar på att bygga liknande tingestar och kanske sälja längre fram men just nu är jag i utvecklingsfasen.

Bondmoran

Full Member
Jan 5, 2012
7
3
Sweden
Hej på er! Jag är ny här :) Och nybliven ägare till en 510-T köpt från Light Your Fire. Jag har bara varit "smårökare" och rökt ca 3 paket per vecka. Men Jag har hållt mig till e-cigen nu 1 vecka och det funkar kanon än så länge.

Jag tycker det är lite söligt med e-jucien men det är väl inte mycket att göra åt det antar jag. Såg att det finns något som heter one-cig också där man inte använder juice alls(?). Någon som har testat den? Det kan ju vara kul att ha några olika och testa sig fram till sin favorit.

Xantor

Full Member
Jan 5, 2012
31
3
37
sweden
Jag är det man kallar en prylbög =P hittar jag nånting om är kul o pyssla med så slänger jag en massa pengar på det en kort tid..

Det jag känner jag vill ha nu det är nånting som ger mig en annorlunda upplevelse än min ego-t.. Men ändå så att man inte ser för dum ut när man står o röker ifrån den.. Tänkte på en 510, men det känns lite klen jämfört med ego-t..

hmm!

Cibban

Full Member
Nov 8, 2011
39
14
Kågeröd, Sweden
Om du testar att söka efter "provari" här på forumet istället så får du mycket mera relevanta träffar. Här har du den översta: ProVari

edit: Klicka på länken "Forum suppliers" i menyn längst upp så får du fram alla butiker som är "godkända" av det här forumet.

Jag kollade in Jackass69:s ProVari härom dagen. Det är en rejält stabil sak som nästan stinker av kvalitet. :)

Xantor

Full Member
Jan 5, 2012
31
3
37
sweden
Måste den ju nästan vara vid det priset!

Måste ju säga att jag är rätt nöjd med ego t.. Dock vill jag gärna prova allt! köpte ett par st olika ca cartomisers får se hur fint dom funkar!
BAAH!! vill prova allt! men vet inte från vem man ska köpa eftersom det finns många skit kopier där ute så man vågar ju inte beställa vart som helst!

Cibban

Full Member
Nov 8, 2011
39
14
Kågeröd, Sweden
Läser man lite recensioner och kollar butikernas forumsdelar här på forumet så får man hygglig koll hyggligt snabbt på vilka som har rent mjöl i påsen. Det blir inte mycket lättare för det iofs. Det finns så många som är bra. Jag brukar först bestämma mig för vad jag måste ha och sen försöker jag hitta nån som har allt det i lager. Sen shoppar jag annat som verkar kul när jag ändå håller på.

Det är så jag handlar allt som har med mina hobbyer att göra. Till .... hittar man favoriter.

Junglegeorge

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Dec 10, 2011
128
184
63
Sweden
www.jgg.se
Det var en tjej som funderar på att börja med e-cig som ställde några frågor här
Jag försökte besvara hennes frågor efter bästa förmåga men någon här kanske kan ge ett bättre svar....
Ida Olesen
har lite fler frågor
hur klara dom av när det är kallare (- grader utomhus) ?
läste någonstans att dom inte fungerar där det är högre ljud, stämmer det?
och hur viktig är förvaringen (det är smidigare att ha dom "stående" i fickor)?
Har bland annat en skoter semester planerad inom snar framtid, då kommer man att vara ute i fjällen (kallt som bara den) större delen av dagen

FYI har jag precis skickat PM till en admin (AngusATAT) och gjort en förfrågan om en svensk forumsdel. Bakgrunden är att det diskuterades här: Log in | Facebook

Cibban said:
Hi,

I would just like to ask if there is any possibility to get a Swedish forum on ECF?

A discussion started a couple of days ago in one of the Swedish e-cig FB groups and many seem to think there is a need for a Swedish forum. One suggestion was to create a new forum from scratch but stand alone forums with a small user base are seldom successful. Many of us are already ECF members here and the consensus is that an ECF sub forum, if at all possible, would be the optimal solution.

The user base is not large yet but as the knowledge about e-cigarettes is spreading in our part of the world our numbers are rising.

We are eagerly awaiting your response.

Best Regards

Patrik "Cibban" Sjostrand

Återkommer när jag har fått svar.

Hej
Jag kan fixa ett eget forum inom minuter om ni vill.
Har redan ett roligt domain som heter e-vejp.nu och kan bjuder på Forum.e-vejp.nu som forums adress.
Vad tycker ni?

Jag tycker att det är en bra idé Jens, men ser du någon problem med att forumet kommer att vara
en del av din företagssajt? Man vet hur det är med TW's forum där det fylls på med kundklagomål
och man får inte prata om saker som TW inte säljer.

Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread