• This forum has been archived

    If you'd like to post a thread, post it here instead!

    View Forum
Status
Not open for further replies.

im awesome

Senior Member
ECF Veteran
Sep 11, 2010
80
3
36
sweden
jag kör alltid med direct drip nu. även när jag är ute.
har en liten flaska med mig jämt.
Jag har faktiskt plockat bort både veken och bryggan på en av mina atomizers. smaken blir asnice.
Du rengör självklart inte batteriet :D Men atomizern, hmm. jag har rengjort mina en gång. hatade det.
Har pratat med lite olika folk, en av dom säger att han aldrig rengör sina attys, bara blåser ut dom.

ETT batteri bara? Hur klarar du dig?
angående smaker så har jag inte testat rätt smaker, fick ett paket från folk här på forumet, men det var fan inge bra.
Så om vi nånsin träffas så kan du få smaka av mig. :D
Min bästa kompis som också bor i Uppsala har börjat använda en eGo nu.

Du behöver inte ursäkta dig för frågorna, jag älskar vaping så jag älskar därmed att svara på frågor om det.
Härligt att höra att du inte rökt en enda cigg. Det har inte jag heller, bara testat att ta ett bloss från pojkvännen. det smakade sjukt äckligt!
 

luka

Full Member
Oct 13, 2010
13
0
Finland
Hej!

Forlåt, men ja ska fråga på engeska om det passar.

What's the legal situation with nicotine e-liq in Sweden at the moment? While there are drugs in the country (not a major problem though) Finnish customs drops everything and does nothing but checks post for nicotine e-liquid.

Sweden has always been more liberal. Can I buy e-liquid from a shelf in Sweden?

Or should I just order it to any of my friends in Sweden and then just pick it up personally?

Is it ok to order from China (Dekang sent me their certificates - looks just fine) or EU only?
 

im awesome

Senior Member
ECF Veteran
Sep 11, 2010
80
3
36
sweden
Hej!

Forlåt, men ja ska fråga på engeska om det passar.

What's the legal situation with nicotine e-liq in Sweden at the moment? While there are drugs in the country (not a major problem though) Finnish customs drops everything and does nothing but checks post for nicotine e-liquid.

Sweden has always been more liberal. Can I buy e-liquid from a shelf in Sweden?

Or should I just order it to any of my friends in Sweden and then just pick it up personally?

Is it ok to order from China (Dekang sent me their certificates - looks just fine) or EU only?


I've gotten 150ml of juice in without a problem.
Also there is nowhere you can buy e-liquid in sweden, atleast not that I know of ):
The juice i bought was from China so it seems to be ok.

And yes your swedish is rusty, "jag kör alltid med direct drip" means that i always use dripping,. not that i drive while dripping :D
But I see how you got it wrong.
 
Tjena en Svensk till här :D

Blev länkad till denna tråd, då det passar mig.

Ja jag har ju kollat ett bra tag, snarare 1 år nu men av ekonomiska skäl har jag inte köpt än, men har tänkt att köpa par månader efter jul.

Det jag är ute efter verkar vara en Prodigy V3, den verkar kraftigast, ger mest volt och batteritid.

Det jag undrar är följande:

Billig sida med smaksatt vätska (översätter direkt ifrån engelskan :p), har hittat på cloud9vaping.co.uk 10$ - 30ml

vet dock inte om dem är bra, och om där kanske finns andra sidor att beställa ifrån som är billiga och bra, gärna rabatt om du köper mycket mer, tänkt handla in för 1 år.

Angående volten, vad är där för skillnad, är det styrkan? 3.7v vs 6v, och vet någon vad batteritiden är på en prodigy v3 3.7 och 6 volt.

vad kommer behöva bytas ut? slitdelar osv, så man vet vad man behöver köpa in mer av, och ungefär hur länge varar dessa delar.

ja jag är ny till det, så all sorts hjälp tas imott.
 

Grifter

Moved On
Dec 11, 2010
45
1
Lund, .se
Har någon haft problem med import och tull? Finns det någon fara med att importera vätska (med nikotiin), eller hårdvara? Är det kanske bäst att skicka hårdvaran separat från vätskan så att dom inte rycker hela paketet? Kollar dom olika hårt beroende på vilket land det kommer ifrån (typ, är det högre risk att få vätskan beslagtagen om man beställer från usa än england?)
 

Grifter

Moved On
Dec 11, 2010
45
1
Lund, .se
Jag har suttit och pulat lite i väntan på att mitt kit ska dyka upp, jag satt och funderade på vad som kan vara användbart när man väl börjar, och folk blir nyfikna (eller arga), då hade det varit bra att ha något färdigskrivet man kunde ge dom. Så då skrev jag något. Notera att första paragrafen handlar om mig specifikt (och även den är inte klar, eftersom jag inte har något datum då jag fått mitt kit än :p), finns som pdf fil om ni vill kolla in den, även LaTeX källan så ni kan göra egna. Tanken var att printa ut en sida, sen vända den i printern och printa på baksidan, sedan kapa pappret i två bitar så man har två stycken dubbel-sidiga A5 ark. Har någon lust att använda den men inte har tillgång eller möjlighet att använda latex så skriv ett svar i tråden med text du vill ha ersatt så kompilerar jag om den till en ny pdf fil åt dig.

PDF: http://www.fagotten.org/grifter/flyer.v1.pdf
LaTeX: http://www.fagotten.org/grifter/flyer.v1.tex
 

chrisH

Full Member
Jan 23, 2011
26
0
40
sweden
Hej hej ! Jag har precis märkt att det finns något som detta, och är väldigt intresserad. Men vet inte riktigt vad man ska beställa eller var ifrån. Jag röker lite mer än ett halvt paket Blå camel per dag.

Jag har hittat lite olika sidor, men även denna sida:

Nordic Eco Smoke - För alternativ rökning utan tobak.

De är den officiella återförsäljaren till E-ciggaretter i norden och de enda som har rätt att sälja dem utan att bryta mot patenten. Längst ned på sidan skriver de att det cirkulerar massor av kopior som inte är godkända och rent utav farliga med cancererogena ämnen i sig, vilket orginalet Ruyan inte har. Vad ska man lita på?

jag känner mig motiverad att ta steget men vill vara säker på att jag inte byter från 1 cancerframkallande skitvana till en annan. Sen har jag jävligt dåligt med pengar just nu och vill inte slänga pengar i sjön på en dålig investering. Hur mycket bör man beställa? länka något bra nybörjar kit kanske? eller nybörjar kit, jag vill inte behöva köpa en ny om 3 veckor heller...

Snälla hjälp en idiot till rökare=P
 

jamma

Full Member
Feb 13, 2010
22
1
Sweden
Hej! Vejpare i Stockholm här.

Hårdvara beställer jag från Heaven Gifts, juice från Tasty vapor och nyligen icke-smaksatt nikotin från NicVape (det sistnämnda har dock inte anlänt ännu, det var bara några dagar sedan)

Och nu såg jag att tasty vapor har återgått till originalreceptet på cheesecake, vilket får det att vattnas i munnen på mig! Det var tidigare min favorit, men senaste beställningen var en besvikelse.. måste alltså lägga in en ny beställning =)
 

Trial_And_Error

Unregistered Supplier
Feb 5, 2011
57
22
Sweden
Tjo!

Beställde ett Tornado Tank startkit från totallywicked i tisdags. Stod hos posten att det möjligtvis skulle komma idag men i och med snöovädret så blev det nog förseningar. Hur långt brukar det ta för er att få hem grejor?

..synd att man ska iväg nästa vecka, hur länge får paket ligga på Ica innan dom skickar tillbaka? :p
 
Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread