• This forum has been archived

    If you'd like to post a thread, post it here instead!

    View Forum
Status
Not open for further replies.

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Hej gvil, kul att se en Svensk till här på ECF. Vi är inte så många :)

// Robban

Hehe nej har märkt det men sen är ju inte elektriska cigaretter så stort i Sverige :p. Alla jag visar mina grejjer på fester och jobb osv blir intresserade tills man drar upp allt som behövs så då blir de lite avskräckta tyvärr, bara lyckats få en enda person hittills att beställa och det tog ett bra tag att förklara allt ^^.
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Jag började med en eGo klon fron ecigg.se. Använde den en månad och sedan köpte jag en Apex UltraMax. Har fått 12 andra att köpa dom med. 100% sluta röka faktor :)
4 andra fick jag till att köpa eGo kloner... 0% sluta röka faktor :(
Är lite sugen på en REO mod eller en Provari men som sagt så är det inte gratis.
Var beställer ni mest grejer/vätska ifrån?
 

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Blivit healthcabin.net mest hittils när det gäller vätska, smakar bra (antagligen de jag är mest nöjd med av de typ 15 vendors jag provat) och är snuskigt billigt. Räkna ut att det kostar mej ca 12 kronor om dagen när jag kör 3ml, helt okej.

Hur är apexen? Du körde på den stora modellen såg jag, har funderat på medium varianten med 14500 batterier men tror det blir avigt när jag vant mej vid att slippa bära med mej en lös flaska i fickan och bara kunna trycka genom locket. Det är ju rätt bra att få 12 pers att köpa den, den är ju verkligen inte billig :p.
 

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Jag blir nyfiken ju vad är det för speciellt som du köper som är värt att vänta på hela vägen från USA och riskera tullkostnaden?? Håller med om att inte ego'n är fullt tillfredsställande men min 510 är jag jättenöjd med :p

Hehe kollar du på amerikanska/engelska/kinesiska vendors och jämför med utbudet i Sverige borde det säga sej självt :p. I Sverige går det till exempel inte att få tag på min reo mini, inga LR 306 attys och såvitt jag sett inga aw imr batterier :). Finns betydligt mer och bättre smaker på vätska med.
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Ingen av de jag känner trode att jag skulle hålla en månad med ecigg.. tjii fick dom :) (jag rökte 1½-2 askar/dag)
När jag bestälde Apexen och dom fick jämföra mot min eGo så blev dom sålda direkt :)
Priset är högt men inte om du slår ut det på vad cigg kostar. Min Apex är betald redan och allt runt om kring med. En Apex med tillbehör, frakt och tull hamnar någonstans mellan 2000-2200:-. Har räknat på att jag vapar vätska för ca. 12-14:-/dag. Vi sammbeställer vätska och får det fraktfritt. Det tar ca 4 dagar för leverans så det är inte så lång tid. Dessutom så delar han upp det i flera paket så värdet blir inte så högt och vi slipper tullen ;)
Har beställt vätskor från flertalet ställen men deejstuff.com har överlägset godast vätskor enligt alla oss som vapar här :vapor: Rekomenderas varmt.
Fick hem 9 olika flaskor från Vaporbomb idag för att testa :( besvikelse om man inte gillar kemisk parfymsmak.. hoppas att den blir bättre efter lite lagring :p
Övriga tillbehör som attys, batterier och liknande rekomenderar jag cloud9vapor. Har fått hem varor därifrån på 2 dagar.

gvil- Min UltraMax är fantastisk utan att låta som en fanboy men RES systemet är INTE en tank eller liknande.. ser det mer som en dripp reservoar så flaskan är alltid med. Har ibland kört den fulltankad och med XL dual coil carto... då varar den en stund. Men den smakar bäst när man droppar lite då och då. Min fru och en till köpte UltraLite (den minsta) och den funkar suveränt den med, smakar och ryker som en fullvuxen :) men har kort batteri tid så man behöver ha några stycken med sig.
Mellan modellen kan vara en bra kompromiss men upplever inte den största som direkt stor eller otymplig. Batteriet klarar en arbetsdag sedan bytar jag när jag kommer hem. Då kör jag ändå en timme till och en från jobbet kedjevapande :)
Switch lösningen är genial och den är rejält byggd. 2 RES insattser (keramiska) har gått sönder men har fått nya på garantin direkt. Super service hos Innovapor.com

Får man fråga var i landet ni andra bor?
Själv bor jag mitt i Skåne.. i lilla Höör

Oj.. det blev ett långt inlägg.
Sorry :laugh:
 
Last edited:

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Jag är väldigt nöjd med min reo faktiskt, den gör allt jag hoppades plus att den inte är plast som många andra boxmods. Redan tappat den säkert 5 ggr och satt några fina jack i den men den tuffar o köra på som inget hänt :). Nej har förstått att man inte ska tänka på apexen som en tank och har också sett och läst om fler som har problem med att keramiken går sönder och det har fått mej lite på andra tankar, visst att garantin täcker men tar man så bra betalt för vad som egentligen är 2 rör och keramik borde det hålla bättre tycker jag. Börjat fundera på en reo grand för att få 18650 batterier till när man behöver lite mer kraft och struntar i storleken annars är ju minin perfekt i storlek för fickor.

Kemiska smaker är jag van vid och har slutat testa så många nya vendors då man ofta blir besviken tyvärr, har tex beställt 5 smaker från enjuice i olika omgångar då jag läst mycket bra om dem på ukvapers forumet och på deras egna sida men allt jag får är en extremt kemisk smak med en väldigt lätt underton av smak :(.

Blir ju bra mycket smidigare om man kan få till det som er och kan sambeställa :) nu blir det ju massa små ordrar för ~60 dollar per gång för att man inte kan vänta på vätska och atomizers, vore ju fint om man kunde gå ihop en massa och beställa samtidigt :).

Cloud9 har jag använt några gånger men har hittat smaker från healthcabin som jag tycker är "drägliga" eller vad man ska säga och väldigt billiga plus att de har både vanliga och low res 306 atomizers så man kan få allt på en gång vilket är smidigt, avskyr att behöva beställa sak 1 från en sida sen sak 2 och 3 från nästa osv. Har du nån rekommendation då man ska prova från deejstuff?

Höör är det inte de som ligger mitt emellan alla lite större städer där nere ? :p Själv bor jag i Örebro.
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Håller med om att det äre tråkigt om keramiken går sönder men en tröst är att den fortfarande går att använda i väntan på en ny. Det verkar mer som att det är spänning i vissa som gör att de spricker. De utan kan man tappa utan att det händer något. Min svåger tappade sin från 4½ meters höjd ner i golvet i en idrotshall (dämpande) men den höll ändå. Dagen efter skulle han vinsha upp en båt och spärren till veven lossnade och handtaget slog han med full kraft över benet. Benet klarade sig men tur i oturen hade han Apexen i fickan. Den såg ut som en banan med krossat batteri. Lite våld mot den och han kan använda den igen men den är ful som stryk. Stenen i den håller än :)

Vet inte vilka typer du gillar, söt eller annat men hans New York Cheescake är super. likaså Oba Oba, Hypnotic Myst, Apocalyptic Lemonade, Cocos mm. Vad jag gillar riktigt mycket är hans Taffy juicer. Vet inte om du vet vad taffy är men det är någon form av godis i USA med havssalt smak. Misstolka inte, det är inte salt. Cherry taffy är min absoluta favorit. Chokolad taffy med men hans vanliga chokolad gillar jag inte.
Gjorde en bestälning i dag då han la upp nya smaker som körsbär och Strawberry Cheescake. Han har samplepack om du blir sugen på att prova. Överkomliga fraktpriser, gratis om man beställer för över 75$, snabb leverans.
Ingen av smakerna jag provat har varit "kemiska" och har inte lagrat (steepat) några heller.
Den enda jag inte gillade där är annanas, den smakade lök.
Han har börjat ta in lite hårdvara och jag hoppas jag kan få honom till att ta hem LR attys med :) Som du säger skulle det vara bra om man kan hålla ställena på ett minimum.
 
Last edited:

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Härligt, smakerna låter ju faktiskt lockande blir nog att prova nästa gång jag beställer, synd att jag får ca 180 ml imorn och har runt 200 till hemma :p. Börjar kännas som jag får börja köra .... på det jag har nu innan det blir alldeles för mycket. Fri frakt över 75 låter ju väldigt överkomligt med faktiskt.

Lustigt bara att jag aldrig sett eller läst något om den sidan innan, hur hitta du den?
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Vet inte riktigt.. sökte runt på alla sidor om andra juicer än de Kinesiska och som skickade till Sverige :) Hittade den och fastnade.
Har i dag konverterat två till :) Två fulla Apex UltraLite kit ihopplockat på cloud9vapings utförsäljning plus tio flaskor (10ml) var till dom från deejstuff.com
Låter som att du har vätska så det räcker i två månader lätt :)
 

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Blackberry champagne, citrus punch taffy, new york cheesecake, hypnotic myst, sweet gingerbread och bluemel caraberry :p. De har ju en del lustiga namn dock så man blir ju sugen på o testa bra många fler ^^

*edit*

Haha har nog bestämt för för att gå ner till 15 ml per smak istället sen köra 12 smaker på direkten istället. Fan det är inte bra att sitta och kolla för mycket.
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
haha... jag brukar beställa 10ml flaskor. 15ml om jag har provat och gillar dem. NY Cheesecake är superfin men Blackberryn gillade jag inte, dock gillade några av mina vänner den. Hypnotic Myst är också bra. En med lustigt namn är Bittersweet Tears of the Apocalypse.. riktigt god enlig min smak, kraftig med jordgubb-chokolad :)
 

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Ja jag funderade på bittersweet men är inte så mkt för mörk choklad. Vad ska hypnotic myst smaka? Vad var problemet med blackberryn då? Du som inte gillar björnbär eller vad det en konstig smak? Vill prova nån champagne iaf, såg på nån review att han kunde "känna" bubblet som med riktig champagne så det verkar fräsigt :).

Skulle funnits ett svenskt forum, lite dåligt med fart här kan man tycka :p.
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Hypnotic myst är varken godis eller tobak... svår att beskriva men väldigt god. Han har en Hypnotic champagne som är god annars gillar jag päronchampagnen. Tycker inte att han fått till björnbär så bra, likaså annanas. Jorgubben e super. Finns som champagne med. Ett tips är peppermint/spearmint taffy eller någon annan av mentolsmakerna. Goda som dom är eller ett par droppar med jordgubb eller apokalyptic lemonade :) Jag har inte varit förtjust i mentol när jag rökte men detta är fint.
Champagnens "bubbel" och cheeseckae "crunchen" får man ta med en nypa salt men dom är väldigt goda tycker jag.

Vi får se till att få fart på denna sidan istället.. vi hade nog varit ganska ensamma på en svensk :)
Av alla dom som jag konverterat så är ingen intresserad av att hänga på forum. Dom tycker att det räcker med att jag har koll på sakerna :)
Jag har beställt vätska till alla dom med från deejstuff och dom är också mycket nöjda. Sen är det med smaker som med ... delat. Alla tycker inte om allt.
 

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Ja mentol är lustigt, avskydde det i cigaretter men nu har jag alltid en flaska med vanlig mintsmak som man kan droppa i de andra och det brukar allt som oftast ge det lite mer kick så att säga. Kanske skulle testa hypnotic champagne då istället :)

Det är faktiskt väldigt billigt för att inte vara en kinesisk sida tycker jag, sist jag beställde gick det på 65 dollar tror jag för 180 ml vätska plus 5 st 306 atomizers och då är frakt inkluderad men detta är ju inte så mycket farligare och bra mycket mer roligare smaker :). Synd att han inte har nån honye flue cured bara, han hade en mild tobak med lätt honungssmak på så kanske skulle testa den och se om den håller måttet.

Har du hittat nån bra som funkar när man dricker? Märkt att så fort jag dricker öl vilket är ofta nog för att det ska bli irriterande så har jag ingen som riktigt ger det jag vill ha. Tobakssmaker är bra men lite för milda så att säga och allt som ska vara godis eller dryck smak på är ju då såklart också alldeles för milda och söta. Kanske får ta och fixa en mod man kan köra 6v på för lite mer riv :p.

Nej det stämmer nog med forumet och så är de flesta jag pratar med också, de är intresserade tills de förstår att det involverar lite läsande och letande och då tröttnar de. Han som ville prova och beställde fick jag i princip hålla i handen och säga vad han skulle ha osv.
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Jag vapar som vanligt med den smaken jag har även när jag dricker, funkar:) Kanske skulle prova jordnöts smak, peanutbutter kanske :)
Känner mig kluven på 6v.. det går åt mer vätska, jag provade att koppla en variabel trafo till en 2.2ohm 510. Testade på 4.5v och 5.8v och det gav mycket varm och tjock ånga fast tyckte nog att det var mer smak med. lite därför jag är sugen på Provarin :)
Har du testat Clouds of vapors nya Hybrid atty för bottomfeeders på din reo?
 

gvil

Full Member
Jun 16, 2011
58
11
Sweden
Nej jag har inte det men inte fattat grejjen med det heller som jag fattat det (och cloudsofvapour beskriver det) är det ju i princip en 306:a i 510:ans ytterhölje? Jag använder ju redan 306 endast så förstår inte riktigt vad de ska förbättra eller förändra?

Börjar bli kraftigt sugen på en 18650 mod, det batteriet verkar ju vara ultimat iaf de svarta aw batterierna som inte verkar gå under 3,6v innan de dör. Problemet blir bara att jag vant mej vid bottomfeeder vilket är bra mycket skönare än dripping men en reo grand blir så allmänt mycket större att jag undrar om det verkligen blir så smidigt att ha i fickan, har ju ingen lust att börja kånka på en sk "manbag" direkt för vaping ^^. Ska man endast köra batterihållare blir det ju dripping igen eller något map tank liknande och då blir ju även de väldigt stora eller långa eller rättare sagt :/. Svårt att hitta nått ultimat, får börja hoppas på bättre batterier alternativt göra nått eget med typ mobil batterier eller nått :p.

Många verkar ju gilla just 4,8, måste pilla ihop nått och prova tror jag.
 
Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread