• This forum has been archived

If you'd like to post a thread, post it here instead!

View Forum
Status
Not open for further replies.
Hej!

Jag har hållit mig borta härifrån några dagar eftersom mina grejor från MV fortfarande inte kommit och jag har helslut på juice så det vore bara plågsamt att sitta här och läsa om det. :)

Jag kan väl egentligen bygga hur avancerade moddar som helst men det kommer jag nog inte att göra. KISS och allt det där. :) Jag är nog mer inne på att trixa med att göra ghetto-moddar och billiga men funkis lösningar för att sen "opensourcea" dem här. Sen kanske jag tar hem lite delar och annat som folk kan ha nytta av. RCA - 808/901/501-adaptrar ska byggas iaf, så att man kan köra med vilka attys och cartos som helst. Eftersom jag pysslar en hel del med ljud och ljus är RCA det naturliga valet.

Jag planerar även att blanda egen e-juice med prima råvaror och kanske sälja/byta. Vi får se hur det utvecklar sig och om jag tycker att det är roligare än det är kladdigt. :) Har iaf skapat ett ÅF-konto hos Crearome och ett par utländska distributörer av PV, VG och nic.

Just nu väntar jag bara på mina grejor från MV så ska vi se om det går att göra om en nödladdare till mobiltelefoner från Netto (29:) till något användbart, tex en PCU eller kanske rent utav en mini-mod. Jag _tror_ inte att den inbyggda kretsen klarar av att leverera ström nog att faktiskt driva en atty men att ladda ett ecigg-batteri ska den nog fixa och det vore guld för oss som gillar små, cigarett-lika PV att använda på stan. Ett eller två AA kan man ju alltid bära med sig i fickan.

Har du vägarna förbi Kågeröd så kom förbi och drick kaffe! Jag är student och tillbringar ganska mycket tid hemma. PM:a så kan du få nummer och adress. Det vore roligt att byta lite erfarenheter, kontakter och idéer om hur man ska kunna dra över fler till den här sidan förbränningsgränsen. :)

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Hej!

Jag har hållit mig borta härifrån några dagar eftersom mina grejor från MV fortfarande inte kommit och jag har helslut på juice så det vore bara plågsamt att sitta här och läsa om det. :)

Jag kan väl egentligen bygga hur avancerade moddar som helst men det kommer jag nog inte att göra. KISS och allt det där. :) Jag är nog mer inne på att trixa med att göra ghetto-moddar och billiga men funkis lösningar för att sen "opensourcea" dem här. Sen kanske jag tar hem lite delar och annat som folk kan ha nytta av. RCA - 808/901/501-adaptrar ska byggas iaf, så att man kan köra med vilka attys och cartos som helst. Eftersom jag pysslar en hel del med ljud och ljus är RCA det naturliga valet.

Jag planerar även att blanda egen e-juice med prima råvaror och kanske sälja/byta. Vi får se hur det utvecklar sig och om jag tycker att det är roligare än det är kladdigt. :) Har iaf skapat ett ÅF-konto hos Crearome och ett par utländska distributörer av PV, VG och nic.

Just nu väntar jag bara på mina grejor från MV så ska vi se om det går att göra om en nödladdare till mobiltelefoner från Netto (29:) till något användbart, tex en PCU eller kanske rent utav en mini-mod. Jag _tror_ inte att den inbyggda kretsen klarar av att leverera ström nog att faktiskt driva en atty men att ladda ett ecigg-batteri ska den nog fixa och det vore guld för oss som gillar små, cigarett-lika PV att använda på stan. Ett eller två AA kan man ju alltid bära med sig i fickan.

Har du vägarna förbi Kågeröd så kom förbi och drick kaffe! Jag är student och tillbringar ganska mycket tid hemma. PM:a så kan du få nummer och adress. Det vore roligt att byta lite erfarenheter, kontakter och idéer om hur man ska kunna dra över fler till den här sidan förbränningsgränsen. :)

Det låter trevligt, svänger gärna inom någon dag om du pm var jag hittar dig.
PS. jag har lite vätskor hemma på lager ;)

grizewald

Full Member
Oct 11, 2011
68
27
Stockholm, Sweden
Hej på er!

Ännu en svensk här (tja engelsman egentligen men efter 20 år här...). Nu är det mer än två månader sedan min sista bloss på en cigg!
Jag kör nu med en Joyetech eGo-T men väntar ivrigt efter min PureSmoker Prodigy som är på väg från Storbrittanien. :)

Det verkar lite glest med bra svenska webbaffärer när det gäller e-cigg utom kanske lightyourfire. Har någon några tips? Det skulle
vara bra att slippa frakt och väntetid på alla utomlands beställningar.

griz.

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Hej på er!

Ännu en svensk här (tja engelsman egentligen men efter 20 år här...). Nu är det mer än två månader sedan min sista bloss på en cigg!
Jag kör nu med en Joyetech eGo-T men väntar ivrigt efter min PureSmoker Prodigy som är på väg från Storbrittanien. :)

Det verkar lite glest med bra svenska webbaffärer när det gäller e-cigg utom kanske lightyourfire. Har någon några tips? Det skulle
vara bra att slippa frakt och väntetid på alla utomlands beställningar.

griz.

Hej på dig, kul att vi blir fler.
Blev det 3.7v eller 6v du ska ha eller kanske båda?
AW 17670 3.7v batteriet är bra, använder det i min Apex UltraMax.
Det brukar gå snabbt från Cloud 9 Vaping och Lisa är jättebra att ha o göra med.
Det är värre med tillbehör för moddar i Sverige då de som finns mest har enklare Kina saker. (kan vara mycket bra ändå :) )
(Jag brukar ha förbrännare o lite vätskor, några batterier och så till de i min omgivning för akuta situationer ;) )
Lycka till och återkom gärna om hur Prodigyn funkar för dig.

grizewald

Full Member
Oct 11, 2011
68
27
Stockholm, Sweden
Hej på dig, kul att vi blir fler.
Blev det 3.7v eller 6v du ska ha eller kanske båda?
AW 17670 3.7v batteriet är bra, använder det i min Apex UltraMax.
Det brukar gå snabbt från Cloud 9 Vaping och Lisa är jättebra att ha o göra med.
Det är värre med tillbehör för moddar i Sverige då de som finns mest har enklare Kina saker. (kan vara mycket bra ändå :) )
(Jag brukar ha förbrännare o lite vätskor, några batterier och så till de i min omgivning för akuta situationer ;) )
Lycka till och återkom gärna om hur Prodigyn funkar för dig.

Tack! Det känns bra att vi har ett litet hörn här på ECF.

Det blir 3.7V för att börja med, men jag har en eGo Booster som borde fungera bra med
en AW batteri. Du har gissat helt rätt att den kommer från Cloud 9 förstås! ;)

Ja, det där med att ha mycket saker...det är ingen billig hobby att börja med! Atomizers, batterier,
juice, PG, AG, smaker...nikotin (man tackar gud för nicvape!) men i längden, kanske man ska
spara in all pengar som man inte längre kastar bort på cigg.

Jag kollade på en Apex UltraMax men kunde inte övertyga min plånbook, men jag antar att
den är faktiskt rätt bra. Jag återkommer om Prodigyn, nog nästa vecka.

grizewald

Full Member
Oct 11, 2011
68
27
Stockholm, Sweden
Jag tror att man blir tvungen att blanda själv för att få ned kostnaden.

Jag köper nikotin i 100mg/ml styrka från nicvape, och kommer i framtiden att köpa båda PG och VG därifrån.

Richs priser är helt rimliga och gör så att nikotinet kostar 1.60 SEK/ml. PG och VG går på 28 öre/ml. Lägg till
lite bra smaker från Decadent Vapours för 4 SEK/ml så kan man lätt blanda bra juice till dig själv för ungefär
1 SEK/ml. (Jag kör 18mg/ml själv)

Det blir typ 30 SEK för en 30ml flaska färdig juice med högkvalitetsråvaror. Billigare kan det inte vara!

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Det är bara C9V i UK som säljer Prodigy :)
Jag har en Apex UltraMax, en VMOD och en nyinförskaffad ProVari och känner att jag fortfarande går plus/månad. Jag rökade 1½ ask cigg/dag
Hur är Nicvapes vätskor? Skulle vilja hitta någon som är så neutral som möjligt utan för mycket bismak och så att det INTE känns "oljigt" när man vapar den. Vissa kan vara jättegoda men lämnar en "oljig" hinna efter sig tycker jag.
Funderar på 100% VG och spä ut det med Alkohol. Min "all day vape" Butterscotch från COV är sådan :)
Sen tror jag att det är stora skilnader mellan de olika smaktillverkarna med. Tex en körsbärsmak smakar inte likadant från de olika tillverkarna. Det slutar med att man köper ALLA smaker från ALLA tillverkarna för att prova och då blir det dyrt :lol:

grizewald

Full Member
Oct 11, 2011
68
27
Stockholm, Sweden
Det är bara C9V i UK som säljer Prodigy :)
Hur är Nicvapes vätskor? Skulle vilja hitta någon som är så neutral som möjligt utan för mycket bismak och så att det INTE känns "oljigt" när man vapar den. Vissa kan vara jättegoda men lämnar en "oljig" hinna efter sig tycker jag.
Jo, jag var lite misstänksamt i början - hur kan det vara så billigt? Då beställde jag 125ml av nicvapes 100mg/ml i PG. När den dök upp så blandade jag en 54mg/ml sats med PG för att kunna jämföra direkt med TWs PI 54mg PG.

Sedan spädde jag ut båda med VG till 18mg och körde på helt nya förångare, en till varje sats. Resultatet? Ingen som
helst skillnad.

Nu har jag nic som räcker till 18 månaders förbrukning hemma. :D

Dessutom så kan jag hjälpa mina vänner som har gått över till vaping med juice till en mycket rimligare
pris än TWs juices till exempel. Vilket påslag det är på juice! Tänk att TW tar 200 SEK för 30ml och jag
kan mixa samma mängd i samma kvalitet till 30 SEK. Sjukt.

Det är nog bra att föra detta diskussion på svenska kan jag tänka mig! ;)

grizewald

Full Member
Oct 11, 2011
68
27
Stockholm, Sweden
Grizewald,
wow, det är verkligen ett bra alternativ att blanda själv. Kanske kan man inom framtiden räkna sig till dina vänner och betala ett mer rimligt pris för juicen? Själv betalar jag hellre lite mer än råvarorna snarare än att blanda själv.

:) Det är alltid kul med nya vänner! :)

Om det var så att man kunde sälja nikotinvätska lagligt här i sverige så skulle jag starta en juicefabrik imorgon. Om jag
köpte ännu större mängder med baser kunde jag nog få ned priset till 50 öre/ml. Då undrar man hur mycket vinst det
finns på juice från TW mm. Jäg gissar på inte mindre än 1000%!

Att blanda själv är inte svårt och då har man möjlighet att uforska flera smaker och skapa sin egna också. Till och med
Panduro har smakessenser att köpa. Jag skapade lite juice igar av Panduros Mango-Lime smak. Mums!

Gnarpsbaden

Full Member
Sep 19, 2009
15
2
Light your fire har startat en facebook-grupp. Hoppas övriga svenska säljare gör detsamma. Har själv inte handlat på LYF än pga deras höga fraktkostnader, men kanske gör det i framtiden. Bra med ett enkelt sätt att kommunicera med försäljarna, och framförallt att köparna kan prata med varandra.
Själv har jag bara köpt från elcigg.se och på det hela varit nöjd med deras produkter, förutom att de liksom alla andra har väldigt högt pris på juice, men jag har ju tyvärr inget underlag för jämförelse mellan säljarna.

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Håller inte riktigt med om att det skulle vara dyrt med vätska.. jämfört med rökning :)
Om man tänker sig ett litet företag ska hålla med en massa olika smaker, blandningar, storlekar på flaskor mm. även om man blandar själv så blir det en del för råvaror, lägg sedan till tiden för att blanda och en del till spillo som kanske inte blir sålt. Dessutom så får dom en del i "utvecklingskostnader" med om dom vill ha en unik smak. Om man snackar runt lite med de olika shopparna som blandar ett eget sortiment så ligger det inte jättemycket i förtjänst för dem.
Köper du däremot "China" juice så blir det vinst om du köper ett jätteparti och lyckas sälja det för 60-80kr.
Kolla på alibaba.com

Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread