• This forum has been archived

    If you'd like to post a thread, post it here instead!

    View Forum
Status
Not open for further replies.

Cibban

Full Member
Nov 8, 2011
39
14
Kågeröd, Sweden
Jag fick som sagt hem mina prylar från MV härom dagen och idag åkte lödkolven fram. Jag glömde beställa 14500-batteri så jag fick kombinera boxmod-kittet med en 3 x AA batteribox för att få ut ~4,5 V. Eftersom det är en tillfällig lösning nöjde jag mig med att tejpa ihop boxarna med ett par remsor eltejp. Jag bytte ut kablarna mot grövre doningar för de som kom med var löjligt tunna.

double_puck.jpg

Tillsammans med DC-tanken från smoktek ångar den på riktigt fint och iom att det är en tank smakar den som nypåfylld hela tiden. Dessutom går den just nu på helt vanliga AA-batterier från IKEA. Heja Sverige! :)
 

grizewald

Full Member
Oct 11, 2011
68
27
Stockholm, Sweden
Jag fick som sagt hem mina prylar från MV härom dagen och idag åkte lödkolven fram. Jag glömde beställa 14500-batteri så jag fick kombinera boxmod-kittet med en 3 x AA batteribox för att få ut ~4,5 V. Eftersom det är en tillfällig lösning nöjde jag mig med att tejpa ihop boxarna med ett par remsor eltejp. Jag bytte ut kablarna mot grövre doningar för de som kom med var löjligt tunna.

View attachment 66929

Tillsammans med DC-tanken från SmokTek ångar den på riktigt fint och iom att det är en tank smakar den som nypåfylld hela tiden. Dessutom går den just nu på helt vanliga AA-batterier från IKEA. Heja Sverige! :)

Härligt! Jag påminns om en gammal engelsk ordspråk - "Who cares what it looks like, as long as it vapes well!"

:D
 

grizewald

Full Member
Oct 11, 2011
68
27
Stockholm, Sweden
Jag fick min Prodigy V3.1 tidigare i veckan och tänkte att det var dags för en liten recension.

Har är den, tillsammans med en Smoktech DCC tank (3ml)

DSC_1072_DxO.jpg

Först och främst måste jag säga hur imponerade jag är med tillverkningskvaliteten. Den här mod är 120 gram med
batteri och är gjort i kraftig rostfritt stål. Avfyrningsknappen sitter längst ned på tuben. Den har en riktigt smart
anordning för att låsa knappen när man ska sätta tuben i fickan och hela konstruktionen kommer nog att leva längre
än mig! PureSmoke själva har en liten klipp ut på YouTube där de lägger en Prodigy på marken och sedan kör över
den med en stor amerikansk pickup truck flera gånger - utan att gör någon skada! (Den blev nog lite repig... :) )

Prodigyn använder en 17670 batteri, vilket leder till en bekymmer. Dessa går inte att få i IMR utförande och tyvärr
så blir det en mjukare och mjukare vape medans batteriet håller på att ladda ur. Jag är van med Joyetechs eGo
batterier och dessa har lite elektronik inuti som gör att man får precis 3.2 volt från start tills ..... Det blir ingen
försämring med tiden. Om man kunde få en 17670 batteri i IMR utförande så skulle det hjälpa stort.

I bruk är Prodigyn bekvämt och smidigt. Om man vill köra med en tank som jag gör i bilden så behöver man en
510 till 510 adapter eftersom Prodigyn har en 'drip well' som hindrar carton att skruvas in hela vägen.

Några funderingar för att summera - Prodigyn är snygg, robust och smidig. Den är också egentligen bara en batterihållare
med knapp för nästan 800 kronor. Är den värt pengarna?

Ja, jag tror det! ;)
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Grattis! nice mod grizewald. Använder själv AW 17670 i min UltraMax och dom levererar. Märker inte av "dropoffen" så mycket. Du har ju även möjlighet att köra den på 6V.
Kolla efter 510-510 sealed adapter här 510-510 Adapter (Sealed) billig o snabb leverans och bra pris och framför allt när du är där så kolla in deras dripshields. Empire Drip Shield Funkar klockrent på attys och även på cartos. Inget kladdande.
:)
 
Last edited:

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Jag fick som sagt hem mina prylar från MV härom dagen och idag åkte lödkolven fram. Jag glömde beställa 14500-batteri så jag fick kombinera boxmod-kittet med en 3 x AA batteribox för att få ut ~4,5 V. Eftersom det är en tillfällig lösning nöjde jag mig med att tejpa ihop boxarna med ett par remsor eltejp. Jag bytte ut kablarna mot grövre doningar för de som kom med var löjligt tunna.

View attachment 66929

Tillsammans med DC-tanken från SmokTek ångar den på riktigt fint och iom att det är en tank smakar den som nypåfylld hela tiden. Dessutom går den just nu på helt vanliga AA-batterier från IKEA. Heja Sverige! :)

Snyggt byggt Cibban.
Hur kom det sig att du inte tog VV moden istället när du ändå handla?
Är själv lite sugen på att bygga en sådan men det skulle vara roligare med en snyggare låda.
Så nästa gång jag ska ha en bunke laddare tänkte jag beställa därifrån och ta en sådan med :)

ps. jag har 3.7v 14500 batterier hemma om du behöver .ds
 
Grattis! nice mod grizewald. Använder själv AW 17670 i min UltraMax och dom levererar. Märker inte av "dropoffen" så mycket. Du har ju även möjlighet att köra den på 6V.
Kolla efter 510-510 sealed adapter här 510-510 Adapter (Sealed) billig o snabb leverans och bra pris och framför allt när du är där så kolla in deras dripshields. Empire Drip Shield Funkar klockrent på attys och även på cartos. Inget kladdande.
:)

Intressant! Skulle en dripshield passa på en CE2 XL?
 
Jag kan aldrig hålla mig till samma sak. :) Idag tog jag fram att par CE3or laddade med DVs Green
Cow och Absinthe. Dagarna innan så var det en SmokTech tank med DY4. Om jag kör samma
smak hela tiden så tröttnar smaklökarna och det blir trist.Yttermåtttet på en CE2 är 9,6mm, men
eftersom tuben är för klen så brukar jag såga upp en 2.5ml spruta och transplantera innehållet
till det. Då blir yttermåttet nästan 10,5mm.

Jag har aldrig provat en 901 förångare som du har rekommenderat en dripshield till. Finns det
någon bra anledning att lägga till ytterligare en kopplingstyp till min arsenal?

CE2orna har själva förångaren längst upp på tuben och ger ett varmt och bra bloss med mycket
smak. CE3orna har förångaren längst ned på tuben och är också riktigt bra. TW hade båda på
50% rabatt för ett tag sedan. CE2orna för att de går sönder och läcker, CE3orna för att de kan
ibland orsaker en kortslutning. Om man kör med en booster så är en kortslutning ingen problem.

Jag tycker att båda har sin plats i arsenalen.

Snart (förhoppningsvis innan jul) anländer min LavaTube - det blir nog väldigt intressant! :D
 
DSC_1076_DxO.jpg

Nuvarande arsenalen!

Från vänster:

1. eGo Batteri + SmokTech Dual Coil Mega Carto
2. PureSmoker Prodigy V3.1 + SmokTech 3ml Tank med DC Carto
3. eGo Batteri + eGo Booster med CE3 Clearo
4. eGo Tank
5. SmokTech DC Carto
6. Modded CE2 Clearo

plus vissa andra saker som smaker, nic base mm, mm!

Snart kommer en LavaTube för att göra resten sällskap. :D
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Snygg arsenal :)
Du missförstog mig... Har inte provat 901, dripshielden fungerar även till 510 atty/carto med en 510-510 adapter. Du behövde en adapter för att få upp attyn från Prodigyn och då rekomenderade jag även en dripshield till detta :)
Empiremods har båda. (metall shielden brukar fort ta ....)

LavaTuben verkar intressant. Har själv nyligen köpt en ProVari för jag orkade inte vänta men får väl prova en sådan med :)
Det är fantastiskt att kunna justera in volten så det stämmer exakt till atty/juice.
Bestälde du den från ecigwizard UK?
Första gången jag sett något från UK som är billigare än i USA.
The Galaxy
 
Last edited:
Jo, jag missförstog dig. :( Om en dripshield passar till en 510 atty då borde den också passa till en CE2.
Då blir det mycket snyggare och ger en viss skydd till clearon. Jag brukar inte beställa från USA när jag
kan få samma sak från Storbritannien. Ingen risk att råka ut för tullavgifter, plus att sakerna kommer
snabbare. Jag ser att Lisa hos Cloud9 ska få in dripshields snart så jag kommer nog att prova några
därifrån.

Jag hade tänkt på en Provari, men plånboken sa ifrån. Och visst, du gissar rätt igen, jag har köpt min
LavaTube från ecigwizard. :) Jag tror att de har lite stressigt där just nu eftersom jag har inte fått någon
trackingnummer, trots att grejorna är skickade. ;) Nu är det bara att hålla tummorna och hoppas att
allt kommer fram innan jul.

VV är absolut bäst. Tycker att min eGo Booster är helt fantastskt. Det är bara att vrida på ratten och
hitta rätt inställning. Den är också perfekt för att väcka liv i en äldre atty!
 

Junglegeorge

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Dec 10, 2011
128
184
61
Sweden
www.jgg.se
Hej!
Ny medlem från Kalmar här.
Har kört e-cig i nästan två månader nu. Storrökare av vanliga cig sen över 30 år tillbaka (30-40 cig/dag). Röker nu en vanlig cigarett per dag. Helt otroligt:blink:
Beställde ett 510 Titan Tank startset från TW och blev förvånad över hur bra det fungerade. Har kompletterat med multiladdare extra batterier, passthrough och e-juice sen dess så än så länge har jag inte så mycket mer i plånboken *lol*
De smaksatta icke-tobak juicerna var dock lite av en besvikelse. Är jag sugen på chokladmint funkar nog en After eight bättre en Choco-mint e-juice. Men det är bara som jag upplever det. Har dock hitttat tre klara tobaksfavoriter än så länge, French marlboro, RY4 och Virginia från TW.
Kul att det finns en svensk del av ECF. Har hittills inte träffat en enda som röker e-cig IRL. Men många som är nyfikna och intresserade.
 

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Hej på dig Junlegeorge, kul att vi blir fler och grattis till överången. Nu har du bara en cigg kvar att sluta med :)
Det här med smaker är svårt. Choklad hör nog till dem som är svårast att efterapa, första gången förväntade jag mig att det skulle vara som när man gick förbi Fazers fabrik i Malmö. Men en chokolad mint från ett ställe behöver inte vara lika dålig från något annat ställe. Det skiljer sig mycket mellan tillverkare precis som smaken folk emellan. Man får prova sig fram tills man hittar en leverantör eller två som har det man gillar. Det är lite av en hobby man håller på med :)
 
Mer än bara lite skulle jag vilja påstå. ;) Det är billigare än att röka, iaf på lite sikt, men det tar upp betydligt mer av min tid och tanke. Det är nog därför det fungerar så bra för mig. Jag har en ask cigaretter som har legat i min jackficka sen jag fick hem juice senast. Har inte haft minsta lilla lust att ta en. Det är helt enkelt roligare med ånga.
 
Hej Junglegeorge och välkommen!

Jag var precis som dig - 30 om dagen i över 30 år. Nu är det slutrökt för min del efter nästa 3 månader med e-cig.

Det finns faktiskt en juice som smaker precis som After 8s, "Jr. Mints Daddy" från NicVape i USA. Den smaker
rik, mork choklad och söt god mint.

Som Jackass säger - kul att vi blir fler här!
 
Här, mina vänner, är min LavaTube. 125mm av vaping godhet!

LT.jpg

Visst är den stort och är ingenting som får plats i jeansfickan, men
när det gäller det viktiga så leverera den. Som ni ser så har jag en
DCC tank på just nu med min egen mix av C9Vs RY4 i. Eftersom DCCen
är en lågmotstånds grej så kör jag med 3.6V. Då fär jag riktigt med
ånga, TH och smak.

Den verkar tålig. Själva tuben är i aluminium och stadig, resten är
plast. Några sma saker som är inte så bra: Kopplingen till förångaren
sitter ett par grader snett. Man ser inte med tanken på, men om man
har en lång carto inskruvade så lutar den lite. För den andra så gör
den ojämna mönster på batterilocket längst ned lite ont om man har den
i handen. Eftersom den biten är i plast så tror jag att den snart ska
slipas ned. :)

Annars, ja vad kan man säga? Man får en riktigt bra VV mod som går
från 3.0 till 6.0 volt för 400 SEK! Oslagbar!
 
Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread