• This forum has been archived

If you'd like to post a thread, post it here instead!

View Forum
Status
Not open for further replies.

Jensb

Senior Member
ECF Veteran
Jul 17, 2010
193
14
43
Stockholm/Sweden
lol förbrännare? helt logisk men använder man ordet oxå?
Tänkte fördampare för att man förbränner ju ingen liquid...

Hm den kan inte gå sönder tykcer jag. jag använder min nu i ca 3 månader och den fungera perfekt. det enda som kan gå sönder är batteriet och den få man ju med 2 gånger. dock är det viktigt att man har bra atomizer, de 510 som följer med är inte de bästa...

vet ej om jag få lägger upp länken men här kommer mitt shop, jobba fortfarande på svenska beskrivningar men de flesta vet ju vad det :p så jag be om ursäkt för det.
E-vejp.nu Rauchen v2.0 - E-Vejp

Junglegeorge

Senior Member
ECF Veteran
Verified Member
Dec 10, 2011
128
184
63
Sweden
www.jgg.se
Fick min eGo C idag, mycket gott första intryck. Stor skillnad från min Titan tank. Lite större och klumpigare förstås men ger mer ånga och smak. Bra start på det nya året :D
Efter lite användning funderar jag på att jag kanske behöver gå ner i nikotinhalt något p.g.a. att jag får i mig mer ånga...
Konstaterar också att även fast den rymmer mer e-juice så "drar" den mer också.

Cibban

Full Member
Nov 8, 2011
39
14
Kågeröd, Sweden
Efter några veckors utvärdering kan jag varmt (ursäkta ordvitsen) rekommendera SmokTeks eGo Mega cartos. Jag använder dem med min box-mod från MV och jämfört med de andra LR dual coil som jag köpte samtidigt är Megan helt överlägsen vad gäller smak, värme, drag och mängd ånga. Detta trots att jag använder dubbla adaptrar (501-808 + 808-501) för att få upp höjden på den.

För er som eventuellt inte vet det har Megan en inbyggd "kon" med gängan försänkt några millimeter så utan adapter passar den inte på boxar. Gängan når inte. Idealiskt vore 501-501-adapter men någon sådan har jag inte så jag fick ta vad jag hade hemma.

Gnarpsbaden

Full Member
Sep 19, 2009
15
2
Xantor, hur funkar din Ego-T? Har hört att den ibland kan läcka. Hur länge håller förångarna och hur långt tid tar det att ladda batteriet?

Kan inte alla berätta om vilka e-cig ni har och vilka ni har haft.
Själv har jag en Echo från Hangsen, men cartomizerna räcker i snitt en knapp vecka och ger ofta en del krångel. Funderar på att återgå till snus tills dess att jag hittat en bra pålitlig modell, för det är frustrerande med att slösa tid och juice på förångare som snabbt blir dåliga.

Jackass69

Super Member
ECF Veteran
Verified Member
Apr 20, 2011
554
250
Sweden
Ok.. Jag har en ProVari, en Apex UltraMax, en VMOD och en VMOD XL.
Jag använder mig i huvudsak av förångare från Vapage eller Dual Coil Atty från COV. På ProVarin använder jag mig mest av BOGE cartos med tank eller DripShield.
Jag har haft en eGo kopia när jag starta med detta och min första var en liten cigg liknande sak. Funkade sådär. Det blev bättre smak och ånga med en mod, det blev mycket roligare och jag har lyckats få med mig en ca 50-60 pers i min omgivning.
Det kostar mer att satsa på en bra mod men jag tror att det funkar bättre i längden (det räcker med en bättre mod :) ) Det är snabt intjänade pengar om man inte köper cigg :)

Status
Not open for further replies.

Users who are viewing this thread